سومین آزمایش موشکی کره شمالی در عرض یک هفته

پس از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی، پیونگ یانگ سومین پرتاب موشکی خود را در عرض یک هفته انجام داد.

باشگاه خبرنگاران جوان–کره شمالی بامداد امروز جمعه یک موشک دیگر را از سواحل شرقی خود پرتاب کرد.

شلیک این موشک ساعاتی پس از آن رخ داد که آمریکا به واسطه آزمایش موشکی روز‌های اخیر کره شمالی تحریم‌هایی را علیه پیونگ یانگ اعمال کرده بود.

بر اساس بیانیه ارتش کره جنوبی، کره شمالی پرتابه نامشخصی را از ساحل شرقی خود به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است. ستاد ارتش کره جنوبی ضمن تایید این خبر اعلام کرد مسیر و سایر داده‌های این پرتابه در حال بررسی است.

ارتش کره جنوبی در بیانیه دیگری اعلام کرد: پرتابه‌های کوتاه برد کره شمالی از اویجو در استان پیونگان شمالی، که منطقه‌ای در شمال غربی این کشور هم مرز با چین است، پرتاب شدند و حدود ۴۳۰ کیلومتر در ارتفاع ۳۶ کیلومتری پرواز کردند. یک موشک را در ساعت ۲:۴۱ ظهر جمعه (به وقت محلی) و موشک دیگر حدود ۱۱ دقیقه بعد رصد کردند که با سرعت ۶ ماخ، معادل شش برابر سرعت صوت پرواز می‌کردند.

این سومین آزمایش موشکی کره شمالی در عرض یک هفته اخیر است.

پیونگ یانگ شب گذشته درباره پاسخ به تحریم‌های بیشتر آمریکا با «واکنش قوی و قطعی» هشدار داده بود. آمریکا چهارشنبه شب تحریم‌هایی را علیه ۶ شهروند کره شمالی و یک فرد روسی و یک نهاد روسی که ادعا شده مسئول خرید محصولات برای برنامه تسلیحاتی کره شمالی بوده اند، اعمال کرد. این تحریم‌های آمریکا پس از آن صورت گرفت که کره شمالی از هفته گذشته، دو موشک را آزمایش کرده است.

کره شمالی سه روز قبل نیز یک موشک بالستیک آزمایش کرده بود که واکنش ژاپن، آمریکا و کشور‌های عضو شورای امنیت را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار