نماینده ولی فقیه در استان همدان:

پیشرفت های هسته ای کشور از سر گرفته می شود

امام جمعه همدان گفت: مسائل هسته‌ای هرچند در دورانی دچار توقف شد، اما با سیاست‌های دولت فعلی امیدواریم این حرکت با قوت و قدرت پیش برود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-  آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان گفت: هدف دشمن از ترور شخصیت‌های هسته‌ای متوقف کردن حرکت علمی و فناوری‌های هسته‌ای بود و گمان می‌کرد با حذف این افراد ایران از حرکت باز خواهد ماند، اما این مکتب وابسته به اشخاص نیست.

او افزود: شهید بهشتی‌ها و شهید مطهری‌ها و دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند تا شاید کشور را از حرکت باز دارند، اما جوان‌های عزیزی هستند که تا همیشه تاریخ این پرچم را برافراشته نگه خواهند داشت.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه راه شهدای هسته‌ای تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: به تازگی ایران موتور‌های ماهواره‌بر خود را که فناوری آن تنها در دست چند کشور قرار دارد را آزمایش کرده است.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه این ترور‌ها مصداق واضحی از نقض حقوق بشر است، تاکید کرد: آن‌هایی که گاهی دم از حقوق بشر می‌زنند چرا در مقابل این ترور‌ها سکوت کردند، این نشان می‌دهد که حقوق بشر در نگاه آن‌ها تفسیر خاصی دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: انسان باید در مقابل دفاع از مقدسات و ارزش‌ها حساسیت و حرکت داشته باشد، وقتی به دین خدا اهانت می‌شود نباید تسامح کرد که این‌ها منجر به انحرافات دینی و فرهنگی خواهد شد.

شعبانی‌موثقی می گوید: اگر جامعه دچار آلودگی‌هایی، چون دزدی، اختلاس، فساد، هجمه به ارزش‌ها و بی‌بندوباری شد، مردم باید نسبت به طهارت جامعه حساس باشند و اجازه آلوده شدن فضای فرهنگی و اجتماعی را ندهند و از مقدسات الهی دفاع کنند.

او افزود: یکی از غیرت‌ها غیرت سیاسی است یعنی مسئولان باید حفظ استقلال این کشور و تسلیم نشدن در برابر مستکبر را داشته باشند، غیرت اجتماعی یعنی حفظ حریم خصوصی و غیرت انقلابی یعنی حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی از دیگر مصادیق غیرت است.

شعبانی موثقی گفت: احیا و خدمت‌رسانی اجتماعی مساجد، توجه به حال محرومان و مستضعفان وبرخورد مناسب با مردم در ادارات از خواسته‌های علما و جامعه مدرسین  در جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.