بستری ۸۵ بیمار جدید دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با بستری ۸۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهرداد شریفی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ ، یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۱۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۱۵ هزار و ۳۳۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۵۸۴ هزار و ۶۰۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۵۰ هزار و ۶۹۵ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۲۸۳ هزار و ۱۱۸ مورد تست سریع انجام شده و ۶۴ هزار و ۶۳۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

شریفی گفت: با بستری ۸۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی دیگر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به هفت هزار و ۴۴۴ نفر رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۶ هزار و ۱۶۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۹۳۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۲ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۶۵ هزار و ۹۸۲ دُز نوبت دوم و ۷۳۹ هزار و ۲۰۵ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار