شرکت خانواده‌های مشهدی در نهضت کاشت نهال

همزمان با فرا رسیدن هفته هوای پاک جمعی از خانواده‌های مشهدی از صبح امروز با حضور در دامان طبیعت بیش از صد‌ها اصله انواع نهال مثمر و غیرمثمر را در ارتفاعات اطرف شهر کاشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -   امروز جمعی از خانواده‌های مشهدی از پیر و جوان و کودک گرفته تا زن و مرد همگی به دامان طبیعت آمدند تا با کاشت نهال ضمن آشتی دوباره با طبیعت لحظاتی را در هوای پاک و به دور از آلودگی هوای شهر تنفس بکنند. شرکت خانواده‌های مشهدی در نهضت کاشت نهال

رئیس اداره کمربند سبز جنوبی شهرداری مشهد گفت: در این پویش که کوهنوردان و سمن‌های مردمی نیز شرکت داشتند بیش از ۵۰۰ اصله انواع درخت بومی که مطابق با شرایط اقلیمی این کلانشهر است در ارتفاعات جنوبی ورودی کمربند سبز جنوبی مشهد مقدس واقع در انتهای بولوار لادن کاشته شد.

سید مرتضی مرجانی بجستانی گفت: هدف از برگزاری این مراسم که با عنوان "هر درخت یک زندگی" برگزار شد، آگاه سازی شهروندان نسبت به اهمیت توسعه درختکاری در محیط‌های شهری و نقش آن در کنترل و کاهش آلودگی هوا است.

وی گفت: پروژه‌های کمربند سبز در رینگ پیرامونی کلانشهر‌ها معمولاً با هدف ایجاد بادشکن و فیلتر طبیعی به‌منظور مقابله با پدیده گرد و غبار، شن‌های روان، باد‌های موسمی و ایجاد اکوسیستم طبیعی پیش‌بینی می‌شوند.

رئیس اداره کمربند سبز جنوبی شهرداری مشهد گفت: با کاشت این نهال‌ها در فرآیندی تعریقی دمای محیط معتدل می‌شود به طوری‌که پوشش‌های گیاهی قادرند در گرمترین روز‌های تابستان دمای محیط اطرف خود را تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش بدهند و در عین حال ۵۰ درصد بر رطوبت هوا اضافه بکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.