هم اکنون؛ امکان تردد در ۲ گردنه مهاباد وجود ندارد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون کولاک شدید باعث مسدود شدن در ۲ گردنه مهاباد_ سردشت_ پیرانشهر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- محسن خادمی گفت: هم اکنون کولاک شدید برف در محور مهاباد به سردشت و مهاباد به پیرانشهر حد فاصله گردنه‌های "زمزیران"، "جواله رشان" و "پسوه" دید افقی را به کمتر از ۵ متر رسانده و تردد در این جاده‌ها به کلی متوقف شده است.

وی گفت: همچنین در محور مهاباد به بوکان گردنه "قره بلاغ" هم اکنون دچار کولاک همراه با باد بوده و دید افقی در این محور کاهش یافته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: با توجه به بارش برف و لغزندگی سطح جاده‌ها و کولاک شدید در محور‌های مواصلاتی شهرستان به ویژه در محور مهاباد به بوکان و مهاباد به سردشت و مهاباد به پیرانشهر و کاهش دید افقی توصیه می‌شود از مسیر‌های جایگزنی (مهاباد، میاندوآب، بوکان) و (مهاباد، نقده، پیرانشهر) استفاده کنند.

خادمی گفت: تاکنون هیچ کدام از راه‌های روستایی مهاباد تاکنون مسدود نشده است، از زمان آغاز بارش برف ۹ اکیپ راهداری در مسیر‌های بین‌شهری به ویژه گردنه‌های برفگیر استقرار پیدا کرده و اقدام به نمک پاشی و برف روبی محور‌های مواصلاتی می‌کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش دید افقی، تداوم بارش برف و کاهش دما در محور‌های مواصلاتی به ویژه گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

خادمی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل با شماره تلفن گویای ۱۴۱ از وضعیت جاده‌ها آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.