رییس دانشگاه علوم پزشکی:

واکسن آسترازنکا تا هفته آینده وارد ایلام می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: واکسن آسترازنکا با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده تا هفته آینده وارد استان شده و کمبود آن جبران می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - محمد کریمیان در نشست ستاد استانی کرونا گفت: بسیاری از افراد پیگیر تزریق واکسن آسترازنکا برای دُز سوم هستند که بزودی کمبود آن رفع می‌شود.

او گفت: سایر واکسن‌ها از ایمنی خوبی در برابر کرونا برخوردارند و به میزان کافی نیز در استان موجود هستند.

کریمیان در ادامه به افزایش واکسن مادران باردار در استان اشاره کرد و گفت: اکنون باید برای ترغیب مردم به تزریق دُز سوم واکسن تلاش کنیم، زیرا با توجه به خطر انتشار اُمیکرون باید درصد تزریق افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون میزان پوشش دهی واکسن کرونا دُز اول ۹۴.۲، دُز دوم ۷۸.۷ و دُز سوم ۱۶.۹ است که باید این آمار افزایش یابد.

او میزان موجودی واکسن کرونا در استان را ۱۳۴ هزار و ۴۵۴ دُز برشمرد و گفت: امیدواریم با همراهی دستگاه‌ها و پیگیری‌های انجام شده این آمار افزایش یابد.

کریمیان گفت: نباید وضعیت پایدار اکنون را دلیلی بر بی خطر بودن کرونا تلقی کنیم بلکه با توجه به سویه جدید باید به تداوم رعایت دستورالعمل ها، تهویه هوا و زدن ماسک و واکسن توجه کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون در کشور‌هایی که دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند اُمیکرون شیوع زیادی پیدا نکرده، اما کشور‌هایی که به آن بی توجه بودند بر اساس آمار بستری‌ها و مرگ و میر‌ها وضعیت وخیم است.

او از رسانه‌ها خواست همچنان همکاری خود برای ترغیب مردم به تزریق دُز سوم واکسن کرونا را ادامه دهند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.