کدام پروژه ها در سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین تکمیل می شوند؟

رئیس اتاق ایران و چین گفت: بعد از سفر وزیر امور خارجه به پکن، قرار است، پروژه ها در حوزه ها نفت و گاز، بنادر، ریل و راه آهن مشخص شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - مجیدرضا حریری گفت: سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین که به‌منظور عملیاتی کردن بند ششم بیانیه مشترک رؤسای جمهور دو کشور به منظور فراهم کردن بستر توسعۀ، تدوین شده است.

او می گوید: البته هنوز برای این سند پروژه ای تعریف نشده و بعد از سفر وزیر امور خارجه قرار است، پروژه ها در حوزه های نفت و گاز، بنادر، ریل و راه آهن مشخص شوند.

به گفته حریری تعدادی از این پروژ‌های مشترک ایران و چین نیمه تمام مانده است، از جمله این پروژه ها، برقی کردن راه آهن تهران و مشهد که در سال ۹۶ مطرح و درسال ۹۷ متوقف شد.

دلیل توقف پروژه های نیمه تمام مشکل در تنظیم کانال های تامین مالی این پروژه ها بود. در تحریم ها کانال مالی ایران مسدود شد که درحال طراحی آزادسازی این کانال ها هستیم، به عنوان مثال راه آهن پرسرعت تهران - اصفهان در صورت باز طراحی کانال مالی یکی از پروژه های این سند است. در صورت باز تعریف کانال های مالی، بیمه ای و بانکی در حوزه نفتی با چینی ها صحبت هایی صورت گرفته است.

تهران_مشهد جزوی از پروژه های یک کمربند_یک راه

طبق گفته حریری پروژه های کمربند - یک راه بین چین و دنیاست که پروژه تهران - مشهد یکی از پروژه های کمربند- یک راه محسوب می شود، برای مثال اتصال راه آهن جنوب شرق- شمال ایران یکی از پروژه هایی است که در قالب کمر بند- یک راه می توان آن را تعریف کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان  جمعه عازم چین شد، که در این سفر موضوعات دوجانبه و بین المللی، از جمله آخرین وضعیت برنامه همکاری های ۲۵ ساله دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان و همتای چینی

به گفته امیرعبداللهیان ایران و چین دو تمدن غرب و شرق آسیا، در طول تاریخ  روابط تجاری داشته اند و دو کشور پنجاه و یکمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک را جشن می گیرند.


بیشتر بخوانید 


سند همکاری‌های جامع ۲۵ ساله، مخالفانی دارد، اما این سند صرفاً یک نقشه راه برای همکاری‌های دو کشور بوده و حاوی هیچ قراردادی نیست. این سند دارای بُعد هایی مانند سیاسی، فرهنگی، اقتصادی است که در بُعد اقتصادی دو کشور به دنبال همکاری هایی در حوزه‌های نفت، صنعت و معدن و حوزه‌های مرتبط با انرژی هستند.

همچنین به منظور بهره‌برداری حداکثری از مزایای ژئوپلیتکی و ژئواکونومیک کشور، در سند حاضر بر مشارکت موثر ایران در ایده کمربند-راه طرف چینی تاکید شده است و از این‌رو همکاری‌های همه‌جانبه در قالب این ابتکار با اولویت همکاری در حوزه زیرساختی، ارتباطی(ریلی، جاده‌ای بندری و هوایی)، مخابراتی، علمی-فناوری، آموزشی و سلامت مورد تاکید قرار گرفته است.

سسس
برخی از کارشناسان تجارت معتقد هستند که چین در اقتصاد دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد و امضای این همکاری، اقتصاد ایران را رشد می دهد.

علاوه بر این چین اولین شریک تجاری کشورمان در سال ۹۹ بود که ۳۰ میلیون و ۱۲۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸میلیارد دلار با ایران تبادل غیر نفتی داشته است.

روسیه، چین  و ایران هر سه قربانی تحریم ها هستند !

مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور چین، توافق رؤسای جمهوری ایران و چین را برای یک روابط استراتژیک ۲۵ ساله، حکمت‌آمیز دانستند. رئیس دفتر رئیس جمهور نیز این سند را گامی برای اثرگذاری ایران در عرصه بین‌المللی و ضد تحریم دانست.

همکاری ایران و چین منحصر به بعد اقتصادی نمی شود و چین در مذاکرات وین عنوان یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد و بازیگر فعال در عرصه بین المللی حضور دارد، که این امر بر روند تحریم ها نیز اثر گذار است.

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت گفت: روسیه و چین و برخی از کشورهای شرقی، خودشان مانند ما قربانی تحریم هستند و به نوعی با کشور ما مشکل مشترک دارند و این مشکلات مشترک، ضرورت تعامل و همکاری را تقویت می‌کند.

سند برنامه همکاری‌های جامع ۲۵ ساله ایران و چین ۷ فروردین ۱۴۰۰ به امضای وزرای خارجه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و چین رسید. و طبق گفته ها از روز گذشته یعنی ۲۵ دی ۱۴۰۰ مراحل عملیاتی شدن آن ا۶از خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
چینم داره نفت ایرانو باخیلی تخفیف میبره بده؟ براش
Netherlands
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۸ دی ۱۴۰۰
در زمان تحریم شدید اقتصادی قرداد هرچی خوب هم ببندن باز ترکمنچای هست معمولا دو نفر میخوان قرداد ببندن طرف محصولش تو جهان تبلیغات میکنه به بهترین پیشنهاد میفروشه نه اینکه فقط یک مشتری داشته باشه و از روی جبر هرچی اون گفت قبول کنه بعد تو رسانه های داخلی به مردمش بگه من خوب بستم ها
اگه راست میگید به چین بگید تو ایران کارخونه خط تولید گوشی و خودرو و همه کالاهایی که به کشورهای عربی صادر میکنه تو ایران بسازه
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۶:۰۸ ۲۸ دی ۱۴۰۰
در پاسخ به جناب شاهرخ خان که فرمودن تاریخ بخونیم.. منم بهشون پیشنهاد میدم نهج البلاغه رو بخون دوست عزیز... چون حضرت علی به مردم میگه: من جز در مسائل نظامی هیچ چیزی از شما پنهون نمیکنم و در هر موردی به شما مردم گزارش میدم و حتی باهاتون مشورت میکنم! حالا شما و آقایون که از این توافق تمام قد دفاع میکنین. توقع دارین توافقی که اصلا مردم نمیدونن چی هست و فقط میدونن با یه کشوری به اسم چین بسته شده همه بگن به به و براش جشن بگیرن؟ تجربه نشون داده آخر و عاقبت طرح هایی مشابه چنین پنهون کاری ها به ضرر مردم و منافع ملی تموم شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۸ دی ۱۴۰۰
دوست عزیز جناب آقای رسول اگر واقعاً کشورت را دوست داری و سوء هم نداری یک مطلب را بدان و آن اینکه دشمنان ملت ایران که در رأسشان آمریکاست که دنبال بستن تمام راههای تنفس ایران است و سعی می کند هر قرارداد و اقدامی که یک مقدار موجب گشایش مردم ایران خواهد شد ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۸ دی ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران جوان عزیز ضمن سلام و عرض خسته نباشید تمنا می کنم یا کامنتی را اصلاً منتشر نکنید و اگر منتشر می کنید کامل منتشر کنید و اگر هم اصلاحاتی در آن انجام می شود طوری نباشد که یا مفهوم متن کاملاً عوض شود یا طوری ناقص شود که کامنت فاقد مفهوم شود . با تشکر
کامنت ما در جواب جناب آقای رسول این است :
دوست عزیز جناب آقای رسول اگر واقعاً کشورت را دوست داری و سوء هم نداری یک مطلب را بدان و آن اینکه دشمنان ملت ایران که در رأسشان آمریکاست که دنبال بستن تمام راههای تنفس ایران است و سعی می کند هر قرارداد و اقدامی که یک مقدار موجب گشایش مردم ایران خواهد شد ، بگیرد و عربستان با تمام دلارهای نفتی خود در این برنامه در خدمت آمریکا و اسرائیل است تا در مسیر مبادلات اقتصادی ایران با سایر کشورها مانع ایجاد کنند ولذا در چنین شرایط فشار آوردن بر نظام برای افشا کردن همۀ تعاملات اقتصادی اش با سایر کشورها ، جز خدمت به آمریکا و مشکل تراشی در مسیر پیشرفت کشور نیست . امید وارم جنابعالی و همۀ کسانی که مثل شما فکر می کنند و نیت سوئی هم ندارند متوجه شده باشند .
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۵:۵۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
سرمایه های مردم که توی بورس بر باد نرفت! فقط از جیب اونایی که طمع کردن به جیب دولت رفت! اساسا توی بورس سرمایه بر باد نمیره! فقط از جیبی به جیب دیگه ای منتقل میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۲۸ دی ۱۴۰۰
یه مشت نادون، از سر لج و لجبازی میان در مخالفت با مذاکره و توافق با آمریکا، از توافق با چین و روسیه حمایت می‌کنن به حامیان برجام و مذاکره با آمریکا هم میگن میسوزین و فلان، سوزش فعلا برای شماست که با وجود تغییر دولت به اصولگراها هنوز برجام زنده است و مذاکره درجریانه. تا دیروز حرف پاره کردن و آتیش زدن برجام بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۸ دی ۱۴۰۰
برجام هست ولی ارباب شما با وقاحت تمام در مقابل چشم 7 میلیارد جمعیت جهان بر خلاف تمام معیارهای بین المللی و قانونی و حتی انسانی آن را پاره کرد و ثابت نمود که سرسوزنی در دنیا قابل اعتماد و اعتبار نیست و احمق آن کسی است که به همچو دولتی دل ببندد و از او حمایت کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
به نظرم عموم مردم شریف ایران باید بدونن که این چه سند همکاری هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۷ دی ۱۴۰۰
یکی از این بند های قرار داد این است که چین نفت ایران با سیدرصد تخفیف میخره و دوسال اجازه داره پول پرداخت نکنه حالا به بقیه بند ها کاری ندارم ولی خدایی یک سوم نفت رو میدادین امریکا و انگلیس تحریم ها رو لغو میکردن دیگه معدن و بقیه چیزا برا خودمون میموند دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
تو از کجا آوردی این بند را ؟ هم کیشان شما که می گویند کسی از این قرارداد خبر ندارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۷ دی ۱۴۰۰
ایران احتمالا جز ایالت سیچوان چین شده

راستی سیچوان استان چندم چین است؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۷ دی ۱۴۰۰
بهتره که اول قراردادهای گازی بسته بشه. مخصوصأ میدانهایی که اشتراکی هست با قطر.چون قطر چندین سرمایه گذار خارجی با دکلهای پیشرفته گازی آورده که اندازه چندین سال ایران داره بهره برداری گازی میکنه.
Turkey
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۷ دی ۱۴۰۰
پروژه ویرانی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۸ دی ۱۴۰۰
شما نگران ایران نباشید مردم خوب می دانند که چه کسانی دنبال آبادی ایران عزیز هستند و چه کسانی دنبال ویران کردن کشور عزیز مان ، شما خیلی تلاش کردید که عمو ترامپ تان به ایران عزیز ما حملۀ نظامی کند و ایران را ویران سازد اما دیدید که او جرأت چنین غلطی را ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۷ دی ۱۴۰۰
تمام مسولین ایران باید انداخت تو دریا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۷ دی ۱۴۰۰
نه دیگه نشد! فرض اینا کارایی هست که چین قراره انجام بده در عوض چی میخواد از ما بگیره توی این 25 سال؟ اینو رو کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۷ دی ۱۴۰۰
الان نظرات را خودم یک عده به یک عده میگن میسوزن خوب نیمه دیگر که الان ساز نقاره میزنید دلیلش را به مردم بگید تا مردم نسوزند
-
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
نمی دانم چرا نظرات امثال شما به نظرات غربی ها خیلی نزدیک است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۷ دی ۱۴۰۰
تاریخ خواهد نوشت که تمام معادن ایران ،اب های زیر زمینی ،نفت و گاز ،،یکجا تمام شد طی پنجاه سال ،

ده سال دیگه هیچ منابع زیر زمینی رو زمینی دریایی معادن هیچ هیچ نداره ایران و تاریخ این تاراج را خواهد نوشت

همه این غارت ها همه به سهم خواهی ها از انتخابات بر میگردند .
امتیاز همه معادن بعد از انتخابات نارنج میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۷ دی ۱۴۰۰
از یک سری وطن فروش جز این انتظاری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۷ دی ۱۴۰۰
چینیام واردن
با انجام یه مشت پروژه بی فایده مثل برقی کردن قطارا ما رو بدهکار میکنن و 25 سال نفت ملکتو غارت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۷ دی ۱۴۰۰
آخیییی بمیرم، روسیه قربانی تحریمه، هرچه سریعترکمکش کنید!
-
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۷ دی ۱۴۰۰
مخالفین این قرار داد حالا حالا هاخواهند سوخت و دود شان بلند خواهدشد این قرار داد بسته و اجرا خواهد شد و دماغ سوختگی نصیب مخالفان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
معلومه یک طرف ذینفع بودی تا الان که .......ساز نقاره میزنع وگرنه که درست گفتی مردم میسوزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۷ دی ۱۴۰۰
مدت هاست با این وضع زندگی دماغ ما سوخته از دست شما ۱۸ درصد فقط منتظر ۸۰ درصد مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۷ دی ۱۴۰۰
موافقم با ناشناس. چین تا چندسال دیگه آمریکا رو پشت سرمیزاره واین به نفع ایران هست. درضمن اول بایدشرکتهای گازی کارشون رو شروع بکنندبعدصنایع نظامی مثل پاکستان که داره بهره هم میبره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۷ دی ۱۴۰۰
اره سوختن هم داره تو تاریخ ترکمن چای میخونی نمیسوزی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۲۸ دی ۱۴۰۰
آقای 18:53 همان چند پیر و پاتال آلبانی نشین را می گویی 80 در صد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۷ دی ۱۴۰۰
پروژه خالی کردن جیب ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۷ دی ۱۴۰۰
اعتماد کردن به شرق و غرب اشتباه محض است.
باید با تکیه بر توان داخلی و جلوگیری از فرار مغزها به خارج از کشور، کشور را در همه زمینه ها به حد مطلوبی برسانیم و آنوقت معلوم می شود که نه به روسیه و چین نیازی بود نه به آمریکا و انگلیس.
التماس دعا و تفکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
درود بر این اتحاد قدرتمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۷ دی ۱۴۰۰
قرارداد به این مهمی چرا منتشر نمیشه مردم بدونن چه خبره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
معلومه از کجا خط میگیری منتشر کنند تا قبل از اجرا دچار تحریم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۷ دی ۱۴۰۰
قرارداد به این مهمی چرا منتشر نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۷ دی ۱۴۰۰
کیانوش عیاری کارگردان در گفت‌وگو با هوشنگ گلمکانی منتقد معروف سینما گفت که « تلویزیون به او گفته است که برای سریال «87 متر» گربه‌های حیاط و کوچه را سانسور کند و هیچ اثری از گربه در این سریال نباشد.» و این تنها با کمک کشوردوست و برادر چین کمونیست بعلت گربه خوار بودن امکان داره... این یکی دیگر از مزایای قرار داد باچین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۷ دی ۱۴۰۰
درست حسابی بگو دارم اذیت میشم ازقرارداد. چون امریکا تحریمهاش تاحدودی بی اثر میشه وشما هم کاسبی کمتر میکنی.
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۰۹:۳۶ ۲۷ دی ۱۴۰۰
کشورهای بلوک شرق افکارنظامی دارند وبه همین علت اقتصاد بیماردارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۷ دی ۱۴۰۰
فقط مواظب باشید روش درست و حسابی ندارن الانم سیستم غرب رو کپی کردن!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۸ ۲۷ دی ۱۴۰۰
لطفا دقت کنید که چین فقط در صنعت خودرو چطور در حال مکیدن خون مردم ایران هست بعد محاسبه کنید که در پروژه هایی که عمومی نیست و مردم از آن خبر ندارند به چه شکل ایران را استثمار می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۷ دی ۱۴۰۰
چین با هرکشوری قراداد بلند مدت بسته آن کشورها 100 سال بدهکار شدن
در سطح جهانی، چین ده ها «مشارکت به اصطلاح جامع استراتژیک» از جمله با روسیه، پاکستان، کامبوج، شیلی، لائوس، میانمار، تایلند، ویتنام، الجزایر، آرژانتین،.... دارد چرا یک کشور درست حستبی اروپایی قرار داد نبسته ؟
برای نوه و نتیجه های ما والبته سانسورچی yjc که حقایق را فقط سانسور میکند برنامه ها دارن
در یک کلام نتیجه انقلاب ما بدهکاری به چین و روسیه باید باشد؟
-
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۷ دی ۱۴۰۰
این آمار آبکی را که کشوری 100 سال بدهکار می شود نشان می دهد که ایراداتی که به این همکاری می گیرند احساسی و بدون پشتوانه منطقی و بر اساس القای غربی هاست و شور بختانه اینکه عده ای در این مملکت مفت و بدون دستمزد غرب را تبلیغ می کنند و نوکریش را می کنند بدون اینکه به منافع ملی بیندیشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۷ دی ۱۴۰۰
عقل کل چون چین یک کشور قدرتمند بلوک شرق بحساب میاد کشور های بلوک غرب کمتر با آن کار میکنند .فقط همین رو بدون که اگر چین بخواهد اوراق قرضه نزد بانک های آمریکایی را از آمریکا خارج کند ممکن است آمریکا دچار بحران مالی شود یک قلم فقط هزار و صد میلیارد اوراق بهادار آمریکا را خریداری کرده.بهتره بری یک کم تحقیق کنی البته اگر در آلبانی فیلترتون نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۷ دی ۱۴۰۰
شما با دستمزد تبلیغ چین میکنید ؟و ولادمیر ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۲۷ دی ۱۴۰۰
چرا چنین تصمیمات و قراردادهای به این مهمی رو به رفراندوم نمی‌گذارن که طبق میل و نظر مردم پیش بره؟ مثلاً مردم رای می‌دادن که آیا با چین قرارداد 25 ساله ببندیم یا نه تاجایی هم که میشد محتویات قرارداد رو منتشر می‌کردن که مردم با اطلاعات تصمیم بگیرن؛ مجلس ما هم که متاسفانه هیچیش به مجلس نرفته یه مشت با پارتی‌بازی و ریخت و پاش از مردم فقیر رای گرفتن رفتن تو مجلس که ماهی 40 تومن بگیرن و هروقت دلشون خواست برن مجلس و تو راه هم یه سرباز رو سیلی بزنن و بگیرن بخوابن کیفشو ببرن منافع و تصمیمات کشور هم پشیزی براشون مهم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۷ دی ۱۴۰۰
در کدوم کشوری چنین کاری میکنند .حتما"همین مردمی که اختیارشون رو دادن دست صدای ریاض و بی بی سی ....امثال خودت باید رای بدن. به چی به منافع عربستان انگلیس آمریکا.... همه کشور ها بجز ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۷ دی ۱۴۰۰
کدوم کشورهمچین کاری کرده که به ذهن تو خطورکرده همچین چیزی بگی. خب تواین موقعیت تحریمی مگرکشوردیگه ای مثل چین جرأت همچین کاری رو داره. البته کسایی که موافق تحریم هستن خودشون حقیر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۵ ۲۸ دی ۱۴۰۰
مردم، مردمه، قدرت باید دست مردم باشه، انقلاب شد برای همین نه این که یه عده‌ی خاص برای مردم تعیین تکلیف کنن. اگه به این بود میذاشتیم همون شاه و پهلوی تعیین تکلیف کنه مرض که نداشتیم انقلاب کردیم؛ هدف این بود که کشور بیاد دست مردم حالا مردم دوست دارن اختیارشونو بدن دست هر کی به شما چه مربوطه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۸ دی ۱۴۰۰
آقای 03:49کدام کشور در دنیا چنین کاری می کند و شما وجداناً نگران سرنوشت ایران هستید یا نگران این هستید که با چنین قرادادهایی رشته های آمریکا پنبه می شود و تحریم های او را خنثی می کند ؟؟؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
حق الناس می کنید با دعوا با آمریکا و نفت مجانی به چین
خدا با شما می دونه چی کار می کنه این همه ظلم می کنید
دل سپردن به چین و روسیه کمونیست عاقبتش مشخصه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
همون آمریکاوغرب که چهل سال باهاشون مذاکره کردیم وهربارتحریم هابیشترکردندحتی دارووموادغذایی راهم ازملت ایران دریغ کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۷ دی ۱۴۰۰
جناب ناشناس ۱۱:۳۴ امیدارم هردوی ما تا چهل سال دیگر زنده باشیم و در همین صفحه نتایج نکبت بار این قرارداد را ببینیم.
الکی اسم خودشو اژدهای سرخ نگذاشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
40سالی که باتحریم وجنگ ازطرف امریکای پست گذشته رو داره میگه. نه 40سالی که داره میاد. البته25سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
تمام خائنین به مملکت باید اعدام بشن
-
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
از جمله کسانی که حرفهای امریکا و غرب را تبلیغ می کنند چه اینها بزرگترین خائنان هستند
Turkey
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۷ دی ۱۴۰۰
خاعن واقعی رو میتونی بین دوستات پیدا کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
با سلام .مگه ۴۰ سال پیش قرار نشد ایران آباد و آزاد با پول ، نفت ،نیروی نخبه و .... خودمون درست کنیم و دست نیاز پیش غرب و شرق نبریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
از کی سربازان صدام معدوم و مزدوران آمریکا و اسرائیل و آل سعود شدند طرفداران استقلال و نه شرقی و نه غربی ، ما خوب می دانیم شما کجاتون می سوزه ، شما دلتون به مملکت نسوخته شما می سوزین که تمام رشته ها تون پنبه شده و بیشتر هم خواهد شد ، بدانید ما اجازه نخواهیم داد شما ها با این عوامفریبی کشور عزیز ما را مجدداً به زیر سلطه چپاولگرانۀ آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی ببرید . شما ها خیلی دوست داشتید که ایران با تمام کشورها قطع ارتباط اقتصادی و سیاسی بکند که آمریکا راحت بتواند با فشار اقتصادی ما را به زانو در آورد اما کور خواندید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
کجا رفت شعار: نه شرقی نه غربی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
روسیه که یک کشور شمالی هستش
چین هم جنوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۶ ۲۸ دی ۱۴۰۰
از کی تا حالا چین رفته جنوب؟ لابد تو قطب جنوب باید پیش بگردیم؟ عزیزم یه سر برو پیش دبستانی جهت‌ها رو یاد بگیر دوباره خوب نفهمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
دوتا کارخانه ماشین سازی خورشیدی برقی و سوخت پاک خورشیدی احداث نیروگاههای عظیم خورشیدی و بادی و فناوریهای نوین دستگاههای عظیم cncو ایجاد شرکت کامیون سازی برقی خو رشیدی و کشتی سازی الکتریکی و اتمی و ساخت جنگنده و اوردن دستگاه عظیم ساخت قطعات جنگنده و هلی کوپتر و ایجاد خط بزرگ رایانه کامپیوتر و موبایل و تبیلت و تلوزیون های پیشرفته و وایجاد خطهای ساخت تراشه های قوی صنعتی و اونواع صحفه نمایش کیولدها کوچک تا بزرک انواع صنایع لیزری و فناروری دستگاهای بزرگ ورق خم کن های lsfساختمان سازی ,و اوردن دستگاهای تراش قطعه سازی اندازه گیری های دقیق لیزری فناوریهای رباتیک ماشین سازی مورد نیاز کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
از
۰۱:۵۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
از اینها که گفتی
فقط خم کردن و
جا کردنو تو کشور داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۶ دی ۱۴۰۰
راست میگن چین خوب نیست بریم با آمریکا مثل افغانستان پیشرفت می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ajk
۱۰:۱۱ ۲۷ دی ۱۴۰۰
عزیزم شماها چرا تا کسی حرف می زنه پای آمریکا را وسط می کشید؟ کی صحبت از آمریکا کرد. شعار امام نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی بود. مردم هم همین را میگویند . پای چین و کمونیست به هر کشوری باز شده آینده مردم تباه شده است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۸ دی ۱۴۰۰
آقای 10:11 کی امام فرمودند که ما باید با تمام کشورها قطع رابطه بکنیم این چه برداشت غلط از نه شرقی و نه غربی است این حرف ها القاعات ایادی آمریکا و صهیونیسم است که شما تکرار می کنید که هیچ قصد خیری در آن نیست یا نادانید یا مزدور ، داشتن یک قرارداد 25 ساله با کشوری مثل چین نشانۀ ثبات نظام است یا ضعف آن ؟ یکی معنی این قرارداد این است که چین اطمینان دارد که این نظام حداقل 25 سال پایدار است و می تواند شریک اقتصادی مطمئنی باشد و اطمینان می کند که در آن سرمایه گذاری کند و اگر می دانست که این نظام پایدار نیست و این کشور به دست ایادی آمریکا خواهد افتاد و سرمایه اش به باد خواهد رفت چنین قرادادی با ایران نمی بست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۶ دی ۱۴۰۰
رابطه با آمریکا یعنی وعده مدینه فاضله و در واقع افتادن از هواپیمای در حال حرکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
چین خیلی بهتر از غربیها است فهم این مطلب خیلی ساده است نمونه اش دارو، آمریکا اجازه ورود هیچ دارویی را نداد حتی داروی سرطانی واکسن کرونارو مشروط به اف تف تف کرد تا دردسر درست کنه واقعا هر چی دولت روحانی پول واریز می کرد بلوکه کردند.
خلاصه کلام ما از آمریکا چیزی جز تحریم و تخریب و بلوکه و باج خواهی و جنگ و ترور و تروریست چیزی ندیدیم!
راست میگن یه نمونه بیارن که به نفع مردم ایران کاری کرده باشد یک نمونه!
چین داروی کرونارو در اختیار مردم گذاشت و کمک های امدادی فرستاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۷ دی ۱۴۰۰
چرا نیمه کار گذاشتن پروژه های آزاد راه شمال. نیروگاه بوشهر. رای مثبت تو شورای امنیت برای تحریم ایران. صید ترال و... چین و روسیه رو نمیبینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
ترکمنچای در راه نباشه صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
براندازها صد در صد مخالفند درکشان می کنیم تمام مخالفتها قابل درکه.
چون از براندازی عقب می افتند رشتشون پنبه میشه.
مرد برانداز می گفت: «هر جور شده کمک های مومنانه به مردم باید متوقف شود چون مردم از اغتشاش و نارضایتی میان بیرون» منطق این آدمها اینه اگر بخواهیم با کشوری قرارداد ببندیم به نفع ملت ایران ملت از نارضایتی بیرون میان خوشحال میشه و این به نفع غربگراها نیست با عناوین مختلف مخالفت خواهند کرد هر چی بگن برای ما مثل روز روشنه و فهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
چین دنبال تعامله غرب دنبال تخریب و باج، هر وقت دنبال غرب رفتن ضربه خوردند تو تاریخ ایران یک نمونه نداریم امثال انگلیس و فرانسه سر سوزن به نفع ایران کاری کرده باشن.
ولی تا دلتون بخواد خیانت کردند
France
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۶ دی ۱۴۰۰
چینی ها انصاف ندارن انها همه چی رو میبرند .نفت ما رو تا قطره آخر میمکند . معادن کاش به غرب فروخته بودیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
انصاف دارند به غربی دادند نخرید نمی دونی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۶ دی ۱۴۰۰
توی همین واکسن کرونا اگر چینی ها نبودند آمریکایی ها خفه می کردند و کیف می کردند خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
درود بر این اتحاد قدرتمند
Iran (Islamic Republic of)
U/S/B
۱۹:۳۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
به امید تشکیل اتحادیه شرق با همکاری کشورهای بزرگ و برتر شرق و آسیا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۷ دی ۱۴۰۰
تابلو از الان چمدون بستی برای کانادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
در شرایط فعلی که با بسیاری از کشورهای مطرح تبادل تجاری خوبی نداریم وکمتر به داخل کشورمان رفت و آمد می‌کنند اینقدر فساد زیاد شده و بسیاری برای کسب درآمد کاری به مصلحت کشور ندارند فقط کارشان درآمد است وقتی با چین وارد فضای تجاری و سطح ارتباطی بیشتری می شویم امیدوارم کشور تبدیل به مصرف کننده نشود وبه ۵۰ سال قبل برنگردیم بلکه مواظبت بشود تا فناوری به کشو ر منقل بشود و کارهای مشترک و سرمایه گذاری مشترک در دو کشور صورت بگیرد وملت تبدیل به کارگران چینی‌ها تبدیل نشود. با این همه غارتگر قهاری که در کشورمان داریم مگر خدا رحم کند که کشور را تبدیل به بازار درآمد و تولید برای خودشان و مصرف کننده صفربدون اینکه از ما کالایی وارد چین بکنند وفقط منابع نفتی وگازی و معدنی را برای راه اندازی وتولید کالای خودشان با نیروی کارگران ایرانی وارد بازار جهانی و ایران غارت بکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
قطعاً قراد با چین به نفع ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۷ دی ۱۴۰۰
مثل منافعی که مدیران خودرو برای ما آورده، خودرو چینی به قیمت بنز المانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۷ دی ۱۴۰۰
به نفع مردم ایران یا به‌نفع مسؤلین و مقامات ایران؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
عامل بدبختی و عقب افتادن ایران مخصوصا در 8 سال گذشته تفکر غلط و اطمینان ب امضای امریکایها در برجام نافرجام بود چرا چین اینهمه پیشرفت کرده دلیلش عدم اطمینان ب امریکا و اروپای کثیف است ولی متاسفانه دولت حسن فریدون و وزرای سرمایه دار و دوتالعیتی اش با اطمینان بیش از حد و کاذب ب غرب ضربه های جبران ناپذیری ب زیر ساختها مخصوصا ب انرژی اتمی وارد اوردند لطفا در این زمینه تحقیق کنید متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
درمورد سودهایی که حکومت ازتجارت باچین می بره مردم خبرندارند!!! سودهایی که جیب دلالان ومفسدان اقتصادی راپرخواهد کرد وسر از یمن وسوریه ولبنان و... درخواهد امد ومردم ایران همچنان درفقر وبیکاری و.... !؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۷ دی ۱۴۰۰
و همچنین اعتماد به چنین بدتر از اعتماد به آمریکاست

و اصلا اعتماد به بیگانه یعنی عقب افتادگی کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
خووووب سر مردمو شیره مالیدید!؟!اگر به خیال خودتون دارید نفت به چین می فروشید!!! اولا که نفت را دارید مفت گی فروشید یعنی باکمترین قیمتی که آمریکا ازچین خواسته!!! وبعد چین این نفت ارزان رابه آمریکا به قیمت خوب می فروشه!!! یعنی اینجا هم چین وهم آمریکا سود کردند ودراین طرح برنده شدند!!! ودوما ایران مجبور هرکالای به درد نخور خودشو به جای پول نفت به ما بدن!!!! واین دور باطل برای ایران!!!
Iran (Islamic Republic of)
استاد باشارماز
۲۱:۱۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
لطفا مزخرف نگویید. چین اینقدر به نفت نیازمند است که از قطره ای هم نمی گذرد ، چه برسد بفروشد به آمریکا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۷ دی ۱۴۰۰
چین به نفت نیاز داره ولی دلالی و فروش نفت ایران هم کم درآمدی براش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
چین بهتر از غرب است به هزاران دلیل.
برای آنکه خود را به نادانی میزند سخن گفتن و توضیح دادن بیجا و بیخود است.
هوشمند و هوشمندانه عمل کنیم و به فکر خود و کشورمان باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۶ دی ۱۴۰۰
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۷ دی ۱۴۰۰
از منفی مثبتا معلومه چقد حرفت درسته!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
بله مثلا بهشون نفت و گاز میدیم اونام بجای پولش سنگ پا و خلال دندان و بیل کلنگ صادر میکنن..‌چن صد میلیون دالار پول ایران بلوکه س تو چین خراب شده اول اونارو بدن
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyar Zagrosi
۱۹:۱۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
زدن هواپیمای مسافران بیگناه ایران و زدن تاسیسات نفتی خارک و کودتای ۲۸مرداد و حمله به طبس و جاسوسی از ایران و انداختن صدام و نوکران منطقه ای اش به جان ایران و ایرانی و کمک به تروریست‌های داخلی و منافقین و بستن صدای ایرانیان و تحریم ایران ،گرفتن و زندانی کردن ایرانیان ،زندانی کردن و گرفتن دانشمندان ایرانی به بهانه های دروغ و زندانی ساختن آنها به بهانه شکستن تحریم آنهم به خاطر هیچ به خاطر اینکه ایران راه بی نیازی را می‌پیماید و به دانشهایی دست یافته و دست می یابد که غرب چشم دیدن این پیشرفتها را ندارد !!!!!!!؟؟؟؟؟؟
حالا چین بهتر است یا غرب موارد بالا را به اضافه کنید به جنایتهای بیشمار غرب ضد ایرانیان از جمله کشتار نیمی از ایرانیان !!!!توسط انگلیس و کمک شیمیایی آلمان و فرانسه به عراق و...و...و..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
قاضی حق
۰۷:۱۵ ۲۷ دی ۱۴۰۰
درود برشما برادر باهوش
اینقدر تو سرو کله هم نزنیم، سرتون تو کارخودتون باشه، سختیش همین صدسال اوله، فقط بگیم خدابزرگه و ..‌ همین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
غرب رو علیه خودمون کردیم

جنوب کشور (کشورهای حوزه) رو علیه خودمون کردیم

تنها مونده شرق و شمال کشور (روسیه و چین) تا علیه ما بشن به لطف بعضی از شماها

میخوام بدونم اینده این مملکت چی میشه واقعا...خدا کنه بدتر از افغانستان نشه....امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
دمت گرم بابا خود عربها حداقل حوزه خلیج رو میگن تو دیگه خلیجشم نمیگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
این های و هوی هایی که علیه این قرارداد می شود جز یک علت ندارد و آن هم اینکه آمریکا و اسرائیل و ایادی شان با قرارداد هایی که ایران با چین و روسیه و ووو می بندد رشته های چند ساله خود را پنبه شده می بینند و مطمئن می شوند که ایران عزیز گردنه تحریم ها را پشت سر گذاشته و در ریل حل مشکلات قرار گرفته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
آیاازمردم اجازه بستن چنین پیمانهای استعماری راگرفته بوذید!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
آقای محترم انتخابات یعنی همین دیگه بنا نیست برای هر تصمیم انتخابات صورت گیرد و مردم رای بدهند در کجای دنیا همچو رسمی است؟
Romania
عبداله
۲۰:۳۸ ۲۶ دی ۱۴۰۰
البته منظور ایشان با مجلس هماهنگی شده است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
برجام با اجازه مردم بود؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۹:۰۲ ۲۶ دی ۱۴۰۰
چین بزرگترین اقتصاد و جمعیت و تولید جهان را داراست، همکاری با این کشور هوشمندانه است.در ضمن رابطه با کشورهای آسیایی اطمینان بیشتری برای کشور ما و مردم عزیزمان دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
کاملاً درسته
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۰۲ ۲۶ دی ۱۴۰۰
پس شعار نه شرقی نه غربی ، جمهوری اسلامی چی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۲۷ دی ۱۴۰۰
آقای 20:02از نظر شما نه شرقی و نه غربی یعنی با هیچ کشوری نباید تعامل و تبادل اقتصادی و سیاسی کرد ؟ این چه منطقی است ؟ کی گفته معنی نه شرقی و نه غربی این است که ما باید دور کشورمان دیوار بکشیم و با هیچ کشوری ارتباط اقتصادی و سیاسی و فرهنگی وو نداشته باشیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۰۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
ساخت قطارهای سریع السیر و ترانزیت برای پیشرفته با کشورهای برتر خودش انقلابی دانشی و پژوهشی و رفاهی و تکنولوژی خوب خواهد بود .
در ضمن چین در ساخت مریخ پیما ،در هوافضا و ساخت ایستگاه فضایی و صنعت الکترونیک و مخابرات و خودرو برقی ،موشکی،هسته ای،و در بسیاری از تولیدات و ساخته ها و سازه ها و دانشها و پیشرفتها چین برترین و یا از برترین های جهان است و از همه مهمتر در نزدیکی کشورمان است و ارتباط شرق /شرق محکم‌تر و گسترده تر خواهد شد .
ایران شرقی و چین شرقی می‌توانند به آسیایی به روز و پیشرفته کمک کنند.
درود بر ایران و ایرانی و درود و سلام به شرق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
ازخودت تعر یف نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
چین از جنبه های مختلف نسبت به آمریکا بهتر است علاوه بر مواردی آقای بختیاری گفتند چین مستقل است و تمام تصمیمات خود را به سرنوشت اسرائیل گره نمی زند کشوری است که به تلاش و زحمات خود متکی است و هیچ کدام از شیطنت هایی که آمریکا می کند مرتکب نمی شود مثل ترور نخبگان علمی و سیاسی سایر کشورها، تجاوز و اشغال کشورهای ضعیف وووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
چین کشور بزرگ و پیشرفته و پر جمعیت و اقتصادی قوی و کشوری رو به رشد است همکاری نکردن با چین دیوانگی است.
چین در اینترنت و ارتباطات و دانش‌های نوین ارتباطی و در بسیاری از زمینه ها برتر آسیا که به کنار ،که برتر جهان است.
آنچه چین میخواهد ایران دارد و آنچه که ایران میخواهد چین دارد.این دو کشور دوست و برادر و متحد هم خواهند بود یقینا دنیای سیاست و اقتصاد پیچیده است .
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۳۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
به درستی که اتحاد اقتصادی چین و روسیه و ایران به شکست تحریم‌های سه کشور رقیب غرب و آمریکا کمک میکند ،اینده از آن شرقیهاست.
Iran (Islamic Republic of)
قاضی حق
۰۷:۱۹ ۲۷ دی ۱۴۰۰
داداش،مثل بقیه کشورها حقوق شهروندیمون رو بدن، فقر رو تو ایران ریشه کن کنن، تمام.
وگرنه تاصبح روضه بخونی خودتو خسته کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
باشه ، اول گمرک رو از رو کالاهای چینی مثل خودرو و لوازم منزل بردارید و جنس های با کیفیت و ارزان روانه بازار کنید تا مردم یه نفسی بکشن بعد هرکاری میخواین بکنید، نمیشه که اصلا به فکر مردم نباشید و فقط به فکر جیب دولت باشید
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۸:۳۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
پروژه ها و طرحهای قطارهای سریع السیر برقی و پروژه ساخت خودروها و کارخانجات لکوموتیو و خودرو برقی و در صنعت هوا فضا ، فرستادن فضانورد به فضا ،ساخت ایستگاه و پایگاه فضایی ،همکاری در ساخت هواپیمای مسافربری و همکاری در پرتاب ماهواره ،همکاری در دانش هسته ای ،همکاری در ساخت ربات و هوش مصنوعی و تراشه و الکترونیک و ارتباطات و همکاری و پژوهش در فتح مشترک مریخ و بسیاری از پروژه ها و کارهای بزرگ دیگر ،این دو کشور می‌توانند همکاریهای بسیار گسترده ای در تولید و پژوهش مشترک داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۲۸ دی ۱۴۰۰
این که وگفتی یعنی چح
اینکه وگفتی بالا نون اب میشحه
یا غارتمون میکنن با جمعیت ۸۰ملیون
با این ثروت کشور کامیون سواری اتوبوس
جادها خطوط برق خطوط ریلی کشتیها
بیشتر ساختمانها بیمارستانها اکثر مدارس
جمعیت روبه پیری جوانهای نازنین چه پسر
چه دختر مسولان کشور همه همه همه
فرسوده فرسوده فرسوده فرسوده فرسوده
فرسوده به خدا سخت میگذره خداوند
نعمتها را داد استفاده کنیم شکر گزار باشیم
نه حسرت خونه خوب ماشین خوب درامد خوب
بخوریم جوانی نکرده پیر شدیم از بس قصه خوردیم
خدا کمکمون کنه وگرنه چین فکر منافع مردم خودشه.گربه موش میگیره گرسنه نمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
وارد کردن اجناس بنجول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اینطور که از احداث این کمربند گفتید،آدم فکر میکنه که چین داره از پول خودمون مسیر حمل ونقل درست میکنه برای غارت منابع کشور،ولی درمورد تحریمها قربانیان آن درسته هرسه قربانی هستند، ولی ایران لد بخت این وسط شده سپر بلای چین و روسیه،که از هر طرف سرش کلاه بزارن ،و مسئولین ما هم مثل یک ....فقط نظارگر باشن،شاید این وسط اوناروهم بازی بدن،ولی زهی خیال باطل،چرا که خیمگاه شرق از غرب هم بدتره،پس نه شرقی نه غربی،فقط اعتلای ایران و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
از بس رفتید دنبال شیطان بزرگ سرتون کلاه گذاشت بد بین شدید حق با شما است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
این سند همکاری ایران با چین ، آیا می تواند آثار مثبتی بر اقتصاد کشور و همچنین بورس داشته باشد یا خیر؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
باید تکنولوژی و نواوری وارد کشور بشود بهترین خودروها بهترین فناوری باید وارد کشور شود الان بهترین موقعیت هست کشور پیشرفت کنه تمام زیر ساختها نو بشه فقط مافیای که به دنبال سود هستند و جنس کالای جنبل و ارزون میخواهند بیارند را دسشون را کوتاه کنید نظارت باید شدید باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اگر شفافیت تو قراردادها باشه حرف و حدیث نیست مردم از وطنفروشی و قراردادهای ترکمنچای خسته شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۶ دی ۱۴۰۰
کدوم ترکمنچای؟ چرا تو برجام ساکت بودید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اشتباهی منفی دادم ،درست است قراردادهای یکجانبه به هیچ دردی نمی‌خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
مردم از وطن فروشی خسته شدن؟؟؟؟؟ کجا زندگی می کنی گارداش قرارداد ترکمنچای مال دوستان شما بود تموم شد
مردم هشت سال خون دادن و آبرو گذاشتن یک وجب از خاک وطن نرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۷ دی ۱۴۰۰
18:08
برام متنش معلومه مال ظریف ماله و رفیق سی تون چی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۴۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
جنس خودروسازان که ارابه مرگ هست.جنس های کره هم از چین بهتر.سهامدارپژوهم ایالات متحده؟!روس ها ماندنشان عین بازی شطرنج .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اشتباهی مثبت دادم ،چین در خودروسازی پیشتاز جهان است و در تولید خودرو و مخصوصا خودرو برقی اول جهان است.پس چین یقینا در خودرو تا چند سال دیگر هیچ کشوری به پایش هم نمیرسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
سند همکاری چیه
Germany
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
برای کشورم آبادانی آرزو می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
این سند در ظریف معلومالحال امضا شده، لطفا متن آنرا منتشر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۶ دی ۱۴۰۰
در ظریف معلوم الحال تعویق افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
در زمان طریف معلوم الحال تحویل ایران دادند ظریف سرمست برجام بود که خنجر از پشتش فرو رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۷ دی ۱۴۰۰
حداقل یه متنی میزاری مطالعه کن. این قرار داد رو لاریجانی رئیس مجلس سابق امضا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
سلام.گرانی و بی کیفیتی خودرو و کالاهای اساسی و مصرفی در دولت آقای روحانی پایه گذاری شد با دادن وام و خالی کردن خزانه بانک مرکزی جهت خرید خودرو به مردم و کمک به خودروسازان بی کیفیت و همچنین تعطیلی و واگذاری چند کارخانه خودروسازی به خارجی ها که آنها نیز طبق معمول شانه خالی کرده و رفتند،تعداد کارکنان خودروسازی را دو برابر کردند ولی تولیدات خود را به نصف کاهش دادند تا با کاهش عرضه گرانی درست کنند،از سازمان بازرسی کل کشور،شورای نگهبان،دولت،مجلس،رهبر معظم انقلاب می‌خواهیم دستور واردات خودروی معمولی باکیفیت و بدون تعرفه گمرکی را صادر بفرمایند و فروش آن به مردم بدون خودرو،تا انحصار،احتکار و گرانی دههابرابری خودرو شکسته شود،مردم بعد برجام که خودرو ده برابر گران شد توان خرید ندارند و از طرفی خودروهای داخلی هزاران برابر ویروس کرونا در شش ماه گذشته کشته و تلفات داده.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
احسنت،امیدوارم رسیدگی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
حامیان فتنه ۸۸ می‌سوزند!
Netherlands
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۶ دی ۱۴۰۰
شما که میگید اکثریت هستید چرا رقیب رئیس جمهورتون آرای باطله بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
خوشحالی نوکر چین شدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
هر چه باشد چین بهتر از غرب است.
هم قدرت و هم اقتصاد و هم جمعیت بیشتر و هم دانش بسیار بالایی دارد و هم رشد خیره کننده ای در آینده خواهد داشت.
Germany
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اومدین با غرب بجنگیم مستعمره چین و روسیه شدیم !
نسل بعدی هم مثل ما می سوزه و نسل بعدی نداریم چون پول نداریم بچه بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۶ دی ۱۴۰۰
دقیقا همینه فقط من موندم اگه چین و روسیه خوبن این مقامات چرا میفرستن امریکا و کشورهای غربی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
برای نسل بعد همه چیز مهیاست و مهیا خواهد بود اکنون را تریبون به تولید نیم ملیاردی باید اندیشید.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۹:۰۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اکنون را دریاب و به تولید ملیاردی باید اندیشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
شما غربگراها می سوزین چون نون شما در بدبختی مردمه اگر تعامل با چین مستعمره بودنه پس دنیا مستعمره چینه چون سالانه 3300 میلیارد دلار صادرات داره
کم از آمریکا و غرب ایران ضرر ندید جون مردم ایران ذره ای برای این شیطان ارزش نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
مگه تحریمها برداشته شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
غرب گدایان می‌سوزند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
توکه شرق گرائی چیکار کردی.توهم خواهی سوخت از روسیه و چین انتظار همگاری داری !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
ما در شرقیم و شرقیها در همسایگی مایند ارتباط نداشتن با شرقیهای پر قدرت از دیوانگی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
بدبخت شوروی و حکومت خلق چین حداکثر تا پای چوبه دار همراهتون باشن. آخر سر هم خودشان زیر پاتون میزنن. لااقل تاریخ ایران پر از اینجور حمایت های شوروی هست !!! تاریخ بخوون بی سواد
-
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۷ دی ۱۴۰۰
جالب این است که این غرب گدایان گدایی و نوکریشان را از هیچکس پنهان نمی کنند با مزه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
قراردادی خوبه ک چیزی بدی چیزی بگیری وقتی قراره طرف بیاد اینقدر یه طرفه هزینه کنه یقین بدونین ترکمچایی در راهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
قرارداد تطویل مدت با روسیه برای انرژی اتمی بستید و نتیجه اش شد خیانت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اگر قرار است زیر استعمار باشیم

استعمار غرب از شرق بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۶ دی ۱۴۰۰
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
قرار نیست کسی زیر استعمار بره ولی تو می تونی بری زیر استعمار غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۶ دی ۱۴۰۰
پروژه باج دهی به چین هم تکمیل شد با این قرار داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۶ دی ۱۴۰۰
چین و روسیه سالهاست برای ما آقا بالاسر شدند.و ما مطیع آنها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
ما حکومت جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم با پوست و استخوان و لمس کردیم و شناختیم ده سال تحریم چشم و گوش ما ملت را باز کرد چطور تمام دویست هزار مسول در بیرون شعب ابی طالب به ریش ما ملت خندیدند و حتی کاسیان تحریم هم شدند و چطور بعد انتخابات بر سر غنایم این ملت فلک زده زوزه میکشند،خوب ها که این باشد وای به حال بدها ،کو رجایی ها کو ؟؟؟؟؟که در بین ملت دل ملت زندگی میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۶ دی ۱۴۰۰
شما که کشور دو دستی فروختین به چین و روسیه ، حداقل اگه به فروختن بود آمریکا بهتر بود هر کشوری با امریکاست آباده و هر کشوری با چین و روسیه بدبخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
آره افغانستان و عراق دیدیم چگونه آباد شد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
چشماتو تو باز کن ژاپن و کره رو ببین
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۵۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
افغانستانی ها هم همین حرف تو را می‌زدند حالا افغانستان کجاست؟!
زمانی کشورت میدان تاخت و ناز انگلیس و آمریکا و غرب و دم کلفت کردنشان بود و برای ایران و ایرانی هیچ چیز نمی‌خواستند آنچه را هم میخواستند برای مقابله با چین و مخصوصا روسیه بود ،هر چند ایرانیان بسیار باهوشتر از اینها بودند.
-
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۷ دی ۱۴۰۰
ژاپن و کره 20 درصد زحمتی که مردمش میکشند دریافت نمی کنند بقیه اش را امریکایی ها چپو می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
ایران را به چین فروختید؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
شما اول برید بورستونه درست کنید که سرمایه مردم را به باد دادید بعدا حرف بزنید .
Netherlands
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۶ دی ۱۴۰۰
چین رحم نداره تا قطره اخر نفت ما رو میکنه میبره صید ترال و جار و کردن کف دریا رو هنوز یادمون نرفته چینیها غیر قابل اعتمادن و اشتباه میکنیدکه یاغرب گرایی یا شرق گرا تو این پنجاه سال اگه مدیریت درست داشتیم مثل کره جنوبی و ژاپن اگه نمیشیدیم حداقل مثل مالزی میشدیم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۷:۵۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
ژاپن قبل از جنگ جهانی ابر قدرت بود برو علت پیشرفت ها رو مطالعه کن بعد نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
بهتر نیست بجای باج دادن به چین و روسیه به آمریکا باج بدیم تا منافع بیشتر ا ز روسبه و چین بدست بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
همون کاری که روحانی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
شماها باج می دین توی برجام باج دادین نقره داغ شدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
مثل آزادراه تهران شمال؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
هیچ کشوری به اندازه چین از تحریم ایران سود نبرده است
Iran (Islamic Republic of)
......
۱۳:۰۲ ۲۶ دی ۱۴۰۰
یعنی ما توی کشورمون مهندس راه و ساختمان و کارگر نداریم که میخوان از چین بیان برامون کار انجام بدن کلی مهندس بیکار و کارگر بیکار ریخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
پروژه چند جانبه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۶ دی ۱۴۰۰
میشه بگی برجام برای چی بود ؟ حتما چیزی نداشتن رفتن برجام امضا کردند
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
آقا اینقدر منفی فکر نکنید آمریکا چند ساله با شرکای خود همکاری کرده خب همین مفتی نیموده باهاشون معامله نکرده ذات معامله بده بستان هستش از طرف غربی ها تو این چند دهه خیری ندیدیم بیاید به آسیای شرقی هم یه شانسی بدیم امتحانش ضرر نداره اصل کار نوع مدیریت این قرارداد هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۸ دی ۱۴۰۰
باسلام و عرض ادب،معذرت میخواهم اینجوری صُحبت میکنم:تا10سال آینده جمیتِ گشور ایران از 95میلیون هم عبور میکنه،آخه این یک سیاست هست میخواهند نژاد ایران رو کنند افغانی و چینی ،من دیگه بحث رو بیشتر باز نمیکنم........
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
آقا اینقدر منفی فکر نکنید آمریکا چند ساله با شرکای خود همکاری کرده خب همین مفتی نیموده باهاشون معامله نکرده ذات معامله بده بستان هستش از طرف غربی ها تو این چند دهه خیری ندیدیم بیاید به آسیای شرقی هم یه شانسی بدیم امتحانش ضرر نداره اصل کار نوع مدیریت این قرارداد هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۶ دی ۱۴۰۰
ی زمانی مستآمره ی انگلستان بودیم بعد شدیم حیاط خلوت امریکا حالا هم میشیم چینیا خوبه دیگه مردمه ما زیاده خواه هستن الان خوب بود با جزایر ویتنام قرار داد میبستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اقا اقا تو این سند نیومده این سد رحیم اباد تو استان گیلان توابع شهرستان رودسر چه زمانی اماده میشه؟قرار بود ۱۰ ساله باشه اون موقع الان ۱۰ سال هم از اون ۱۰ سال گذشته سدی نمیبینیم فقط شن و ماسه دارن به شدت استخراج میکنن روزانه چند صد ماشین جالبه که تو صد هم استفاده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
ایران فقط تهران، مشهد و اصفهان نیست، به سایر استان ها هم برسید
توی شهر ما نه cng داریم نه گاز شهری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
کالا ها و اجناس چینی چه کارگاه های خرد رو که ورشکست نکردن ، بماند تجار ماهم آشغال رو وارد کردن مثل میوه ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
کار درست همینه و باید به چین بسپریم. طبیعیه که در ازاش هم باید منابعی رو بدیم. تا الان هم با داشتن اون منابع عرضه استفاده کردن ازشون رو نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اولیش دیروز رونمایی شد فروش خودرو ۲۰ هزار دلاری تیگو ۸ پرو به قیمت ۶۰ هزار دلار یا ۱/۷۵۰ تومان ، کجای دنیا چین میتونه این قیمت بفروشه ، ارز هم که نمیخواد فقط ژاپنی و کره و آلمانی ارز میخواست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۶ دی ۱۴۰۰
جنگنده j10 بخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
بخرن که با این کدوم ایرانی بدبخت را عزادار کنن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۷ دی ۱۴۰۰
اون یک تصادف بود که تمام ‌شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
می دانید کدام پروژه در سند همکاری تکمیل می شود ؟ پروژه لوله کشی آب رحمت آباد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
چرا هر چی قرارداد و منفعته باید تو تهران و اصفهان و مشهد و تبریز باشه
مگه استانهای مرزی مثل سیستان و بلوچستان، خوزستان،ایلام، خراسان جنوبی و... جزعی از این خاک نیستند.
هنوز خیلی از مردمان همین سرزمینها آب و برق و گاز ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
من موندم اینایی که دیس لایک میدن فازشون چیه
نکنه خود مسئولینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اخه بلوچستان هنوز از طرف اشرار پاکستان تهدید میشه کلی سرمایه بریزیم که یشبه دود بشه هوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
یه شبه دود بشه بره هوا؟ چی میگی؟ حالت خوبه. پس اگه جنگ شد فقط تهرانیا برن بجنگن به بقیه ربطی نداره.
مرزو همین مردم فداکار نگه میدارن اونوقت حرفای ناسیونالیستی تو و امثال توهه که مردم استانهای مرزی محرومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
شما اول برید بورستونه درست کنید که سرمایه مردم را به باد دادید بعدا حرف بزنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
چرا از بورس وضررهای میلیاردی که به مردم وارد کردین هیچی نمیگید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۶ دی ۱۴۰۰
اینهمه گفته شد چشمات سپید بود؟ کلا حرف بزنید بعدش مردم میخواستم طمع نکنن چقدر گفتن الان وقتش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
من یادم هست که یک عده کارشناس هشدار می دادند که دولت (قبلی) داره کسری بودجشو از بورس تامین می کنه توی همین سایت می گفتند: «اینم چشم ندارین ببینین» نگو خودشون چشم نداشتن ببینن چه بلایی سرشون میاد
-
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
بورس خوب کسانی را که می خواستند مفت خوری کنند سر جاشون نشوند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
خدا کنه ایران یه فکری در مورد ماشین الات سنگین بکنه یا از چین بخره یا فناوری شو وارد کنه این ماشین ها بعضی هاش برای زمان شاه هستش
یکی از دلایل این که نمیتونیم پروژه های بزرگ رو کار کنیم همین ماشین قراضه هاست
۱۲
آخرین اخبار