فک پلمب کشتارگاه دام سروآباد

کشتارگاه دام سروآباد بعد از رفع نواقص و مشکلات ناشی از آن که موجب آلوده شدن محیط زیست شده بود فک پلمب شده و فعالیت خود را از سر گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - تنها کشتارگاه سنتی دام شهرستان سروآباد چند هفته پیش با شکایت اداره محیط زیست شهرستان سروآباد توسط شبکه دامپزشکی و با حکم قضایی پلمب شد.

این کشتارگاه به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی و زیست محیطی و از سویی دیگر به دلیل به خطر افتادن سلامت شهروندان و احتمال شیوع هر نوع بیماری در اثر دفع نامناسب و غیراستاندارد شبکه فاضلاب آن به دستور دادستان شهرستان تا اطلاع ثانوی پلمب شده بود.

بعد از پلمب این کشتارگاه گوشت قرمز در سطح شهر سروآباد به عنوان مرکز شهرستان کمیاب شد و چهار قصابی فعال این شهرستان برای مدت چند روز بسته شدند و شهروندان برای تهیه گوشت قرمز دچار مشکل شدند.

در این راستا شهرداری سروآباد بعد از رفع نواقص مربوط به آن و تایید شبکه دامپزشکی و محیط زیست فک پلمب کرد و فعالیت آن از سرگرفته شد.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان سروآباد با تایید فک پلمب این کشتارگاه گفت: با پیگیری‌های انجام شده و رفع نواقص، کشتارگاه مجددا بازگشایی شده و فعالیت خود را آغاز کرد.

دکتر سیروس امامی گفت: کشتارگاه سنتی دام شهرستان سروآباد به دلیل دفع غیر بهداشتی فاضلاب آن و برخی مشکلات دیگر با شکایت و پیگیری ۲۲ نفر از زارعین اطراف این کشتارگاه با حکم قضایی تا زمان رفع نواقص آن پلمب شده بود.

امامی با بیان اینکه فاضلاب کشتارگاهی بسیار خطرناک است گفت: فاضلاب کشتارگاه‌ها به دلیل پراکنده شدن باکتری‌ها و ویروس‌های بیماری زا و همین طور آلوده شدن آب‌های سطحی و زیرزمینی و تجمع حیوانات موذی، تهدید کننده‌ای خطرناک برای سلامت افراد جامعه است.

او گفت: متاسفانه در سالیان گذشته تصفیه فاضلاب این کشتارگاه اصولی نبوده و فقط دارای یک چاه بود که از یک طرف پسماند آن وارد و از طرف دیگر خارج شده بود و به کرات اخطاریه‌های کتبی به متولیان آن داده شده بود و تا چند روز گذشته اقدامی صورت نگرفته بود.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان سروآباد گفت: این واحد کشتارگاهی با توجه به نزدیک بودن به رودخانه فصلی (چەم) وجود یک آبندان تامین کننده مصارف کشاورزی، فاضلاب با آلودگی بسیار زیاد را وارد این محیط می‌کند که اکنون با رفع نواقص آن خطرات ناشی از فاضلاب آن از بین می‌رود.

شهردار سروآباد گفت: با پیگیری‌های اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری، نواقص کشتارگاه دام شهر سروآباد برطرف شد و پلمب آن برداشته شد.

آرمان شهبازی گفت: شهرداری سروآباد با حفر چهار حلقه چاه و در نظر گرفتن استاندارد‌های مورد تایید محیط زیست و برای حفظ سلامتی شهروندان و رضایت کشاورزان این معضل را برطرف کرد.

او می گوید: با حضور نماینده اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان و اعضای شورای شهر سروآباد و شهردار، کشتارگاه فک پلمب شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.