تولید سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی در سبزوار

مسئول شیلات اداره جهاد کشاورزی سبزوار از تولید سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی در سبزوار خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمدعلی اسلامی گفت: ۱۶۰ مرکز دو منظوره کشاورزی - آبگیری در شهرستان سبزوار ، سه هزار و ۳۰۰ تن ماهی در سال تولید می کنند؛ این ظرفیت نه فقط موجب تثبیت جایگاه سبزوار به عنوان قطب تولید شیلات و ماهیان خاویاری در خراسان رضوی شده بلکه موجب تمایل سرمایه‌گذاران این خطه به پرورش تیلاپیا نیز شده است.

صدور مجوز پرورش ماهی "تیلاپیا" در مزارع فعال پرورش آبزیان سبزوار زمینه اشتغالزایی بیشتر و ایجاد درآمد برای ساکنان این شهرستان را فراهم آورده است.

مسئول شیلات اداره جهاد کشاورزی سبزوار گفت: پرورش ماهی تیلاپیا در سبزوار بخاطر ظرفیت‌های اقلیمی این منطقه سودآوری خوبی دارد که با ورود بخش خصوصی و حمایت نهاد‌های مرتبط، زمینه گسترش تولید این نوع ماهی فراهم می‌شود که نتیجه آن صرفه جویی ارزی، تامین امنیت غذایی و رونق اشتغال است.

اسلامی گفت: پرورش تیلاپیا به علت ویژگی‌های زیستی، آب کمتری نیاز دارد لذا با توجه به چالش ﮐﻢ آﺑﯽ و ﺧﺸﮑﺴﺎﻟﯽ امکان توسعه پرورش این گونه ماهی در مناطق مرکزی و کویری کشور فراهم است.

او گفت: برخی گونه‌های ماهی، مورد علاقه مردم یک منطقه هستند، اما تیلاپیا یک ماهی بین‌المللی است که با مصرف زیاد در دنیا بازار بسیار خوبی دارد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.