آی سی تی پیام به قله می‌رسد/ گامی برای ارتباطات نسل نوین

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: تولید محصولات حوزه آی. سی. تی در منطقه ویژه اقتصادی پیام رو به افزایش است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز - نادر ثناگو مطلق گفت: با توجه به حجم بالای تولیدات از سوی شرکت‌های مستقر در پیام تولید محصولات مربوط به حوزه آی. سی. تی و فناوری‌های نوین در منطقه ویژه اقتصادی پیام رو به افزایش است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام می گوید: تولیدات این شرکت‌ها به گونه‌ای است که امروز علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور، صادرات به دیگر کشور‌ها را نیز در دستور کار خود قرار داده اند.

به همین منظور با توجه به وجود گمرک و آزمایشگاه‌های تخصصی از یک سو و بهره‌مند بودن پیام از بخش فرودگاهی این امکان وجود دارد که تولید کنندگان بتوانند محصولات خود را از طریق ظرفیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به بازار‌های هدف صادر کند.

چندین شرکت مرتبط با این بخش در منطقه فعال است که سالانه حدود ۲۵۰ هزار عدد مودم با بهره گیری از توان متخصصان داخلی تولید می‌کنند.

ثناگو گفت: بخش زیادی از این تولیدات در بازار داخلی توزیع می‌شود.

به گفته او، این در حالی است که با محصولات شرکت‌های مستقر در پیام بخشی از نیاز کشور در ارتباط با تولید و توزیع مودم در حال رفع شدن است.

ثناگو مطلق می گوید: چشم انداز برای تولید مودم سالیانه در این منطقه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد است.

او گفت: در کنار تامین نیاز کشور به مودم توسط شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی صادرات به دیگر کشور‌ها از جمله شمال آفریقا نیز توسط این واحد‌های تولیدی انجام شده است.

فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام در سال ۱۳۷۱ تاسیس شد، اما در سال ۱۳۷۶ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.منطقه ویژه اقتصادی پیام در محدوده‌ای به وسعت ۳۶۰۰ هکتار از اراضی ۱۰ هزار هکتاری فرودگاه بین المللی پیام واقع شده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.