ابطال مجوز فعالیت شبکه الجزیره مباشر در سودان

مقامات سودان مجوز فعالیت شبکه الجزیره مباشر را به علت «پوشش غیرحرفه‌ای تحولات سودان» لغو کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مقامات سودان دفتر شبکه الجزیره مباشر را که وابسته به قطر است، در خارطوم، پایتخت سودان به پوشش غیرحرفه‌ای تحولات سودان و تلاش برای برهم زدن بافت اجتماعی کشور با پخش محتوای رسانه‌ای مغایر با هنجارها، اخلاق حرفه‌ای و ادبیات ملت سودان متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این حکم را نصرالدین احمد، وکیل وزارت فرهنگ و رسانه سودان صادر کرد.

شبکه الجزیره مباشر به این حکم واکنش نشان نداده است این در حالی است که معمولا بر پایبندی به استاندارد‌های حرفه‌ای تاکید می‌کند.

روز ۳۰ مه سال ۲۰۱۹ نیز مقامات سودان دفتر شبکه الجزیره را تعطیل کردند، اما دو ماه بعد در تصمیم خود تجدیدنظر کردند و به شبکه اجازه فعالیت مجدد دادند.

در پی کودتای ۲۵ اکتبر سال ۲۰۲۱ از سوی عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان، در بحبوحه اعتراضات مردمی و اختلافات میان ارتش و سیاستمداران در این کشور، وضعیت فوق العاده اعلام و شورای حاکمیتی و دولت انتقالی را منحل کرد. به گفته کمیته مرکزی پزشکان، دست کم ۶۰ نفر در تظاهرات مردمی که به دنبال این کودتا برگزار شده است، کشته شده اند.

عبدالله حمدوک، نخست وزیر سابق سودان که برهان یک ماه بعد از کودتا، او را مجددا به نخست وزیری منصوب کرده بود، دوم ژانویه، از سمت خود استعفا کرد. بعد از استعفای او، اکنون فقط نظامیان در سودان در راس قدرت هستند. ژنرال برهان که ماموریت خود را در راس کشور دو سال دیگر تمدید کرده است، همچنان وعده می‌دهد انتخابات در ژوئیه ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار