شورای عالی بیمه رشد تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی را ۲۸.۵ درصد اعلام کرد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفته که شورای عالی بیمه به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی رشد داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان - سیدمرتضی خاتمی با اعلام این خبر توضیح داده اختلاف تعرفه خدمات پزشکی در بخش خصوصی و دولتی به علت مسائل فنی و تجهیزات است اما تلاش می‌شود در حوزه‌ حرفه‌ای، خدمات این دو بخش برابر باشند و دولت تعهدات بیشتری را برای کاهش مشکلات مردم بپذیرد.

صبح امروز معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی به خبرگزاری صداوسیما از افزایش ۲۰۰ درصدی تعرفه‌های خدمات درمانی خبر داده؛ علی سالاریان در این گفت‌وگو اصالت جدول منتشر شده در فصای مجازی درباره «بهای تمام شده خدمات تشخیصی درمانی در سال ۱۴۰۱» را تأیید کرده و گفته «این جدول٬ کار کارشناسی و ارزیابی مجامع علمی، انجمن‌های مختلف پزشکی و اداره اقتصاد سلامت سازمان نظامی پزشکی از ارقام واقعی و تمام شده خدمات پزشکی در سال آینده است که در قالب یک جدول به صورت محرمانه به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد تا در جریان قیمت تمام شده خدمات قرار بگیرند.»

او اضافه کرده قرار بر انتشار این ارقام نبوده و ارقام پیشنهادی، رقم نهایی خدمات پزشکی سال آینده نیست، بلکه بهای واقعی و تمام شده خدمات پزشکی است.

پیشنهاد افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی تعرفه خدمات درمانی

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفته «به هر حال مسئولان باید بدانند قیمت خدماتی که در کشور ارائه می‌شود چقدر برای جامعه پزشکی، بیمارستان‌های خصوصی و درمانگاه‌ها تمام می‌شود تا منابع و مصارف بودجه‌ای را برای بیمه‌ها بهتر ببیند و بتوانند حمایت کنند.»

محمدرضا رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی هم خواستار افزایش ۶۰ درصدی تعرفه‌های خدمات درمانی برای سال آینده شده که واکنش‌هایی را در پی داشته است. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته اختلاف‌های شورای عالی بیمه سلامت و نظام پزشکی در این باره حل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۲:۱۳ ۲۷ دی ۱۴۰۰
سلام نیاز به تربیت و کادر سازی خبر نگارانی شجاع و آگاه و مطالبه گر داریم تا صدای مردم را با قلمشان به گوش مدیران نظام برسانند . شاید بیدار شوند و کمتر خود و حاکمیت را به خطر بیندازند
آخرین اخبار