نماینده ویژه آمریکا آزمایش موشکی کره‌شمالی را بی‌ثبات کننده خواند

نماینده ویژه آمریکا در کره‌جنوبی ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی کره‌شمالی، خواستار راه حل دیپلماتیک برای آن شد.

باشگاه خبرنگاران جوان – وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرده است سونگ کیم، فرستاده ویژه این کشور در کره جنوبی با همتایان کره‌ای و ژاپنی خود در مورد آزمایش موشکی کره شمالی گفت‌و‌گویی تلفنی داشته است.

به گزارش یونهاپ، در این مکالمه تلفنی سه‌نفره گفته شده که آزمایش موشکی کره شمالی  خلاف قطعنامه‌های امنیتی سازمان ملل متحد و تهدیدی برای کشور‌های همسایه و جامعه بین‌المللی است. نماینده آمریکا در این مکالمه متعهد شده است کشورش تعهد کامل به فرآیند هسته‌ای زدایی در شبه‌جزیره کره دارد. همچنین به تعهد خود برای محافظت از کره جنوبی و ژاپن پایبند است.

در بیانیه مذکور کیم از کره شمالی خواست تا آنچه «فعالیت‌های غیرقانونی و بی‌ثبات‌کننده» می‌خواند را متوقف کند. آمریکا اعلام کرده است می‌خواهد به صورت دیپلماتیک با این مسئله مواجه شود و خواستار گفتگو با پیونگ یانگ شده است.

پرتاب موشک کره شمالی چهارمین پرتاب او نوع خود از ابتدای سال جاری بوده است. آمریکا اعلام کرده است که برای تحریم‌های بیشتر شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی فشار خواهد آورد.

در واکنش به آزمایش‌های موشکی کره شمالی، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن اعلام کرده است توسعه برنامه موشکی را نباید نادیده گرفت و اینکه توکیو توانایی‌های دفاعی خود را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار