الاخبار:

حزب الله لبنان، پیشنهاد مذاکره با آمریکا را قاطعانه رد کرد

روزنامه الاخبار نوشت مسئولان حزب الله لبنان قاطعانه با پیشنهاد آمریکا برای مذاکره در خصوص مسائل مختلف پاسخ منفی دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - برخی منابع لبنانی از درخواست آمریکا برای گفتگو با حزب الله لبنان با هدف بررسی برخی مسائل این کشور و مخالفت قاطعانه این حزب با مذاکره با واشنگتن خبر دادند.

به گزارش روزنامه الاخبار لبنان، در حالی که برخی متحدان لبنانی واشنگتن، مقاومت را هدف حمله و انتقاد قرار می‌دهند، برخی میانجیگر‌ها اخیرا پیامی از دولت آمریکا به مسئولان حزب الله رساندند که در آن واشنگتن، خواستار ارتباط برای گفتگو درباره مسائل مختلف لبنان شد.

پایگاه اینترنتی روزنامه الدیار به نقل از منابع بلندپایه نوشت: مسئولان حزب الله، قاطعانه به پیشنهاد آمریکا پاسخ منفی دادند.

به گفته منابع مطلع، حزب الله به هیچ پیشنهاد آمریکا برای مذاکره اهمیت نمی‌دهد و راه حل اوضاع این است که آمریکا از برهم زدن اوضاع در لبنان دست بردارد؛ نه اینکه با مطرح کردن برخی پیشنهاد‌ها مانور دهد؛ آن هم در حالی که به خوبی می‌داند هیچ فردی فریب آن‌ها را نخواهد خورد.

بحران اقتصادی در لبنان از سال ۲۰۱۹ و با کاهش ارزش پول ملی این کشور در مقابل دلار با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه این کشور و انفجار بندر بیروت شدت یافت.

بانک جهانی، بحران اقتصادی لبنان را یکی از بدترین بحران‌های جهان از دهه ۱۸۵۰ توصیف کرده است. ده‌ها هزار نفر از اکتبر ۲۰۱۹ شغل خود را از دست داده اند و پوند لبنان بیش از ۹۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. تقریبا ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیونی این کشور-از جمله ۱ میلیون آواره سوری- در فقر به سر می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۳:۲۹ ۲۸ دی ۱۴۰۰
ان شاءالله زمانی اینقدر قدرت اقتصادی داشته باشیم که زیر بال و پر متحدانمون رو هم بگیریم
حس خیلی خوبی به مردم لبنان دارم
ان شاء الله ما بتونیم ازین چاه ( شرایط بد اقتصادی) بیرون بیایم و متحدانمون رو هم از چاله بیرون بیاریم
آخرین اخبار