با وجود ادامه حضور دهها نظامی آمریکایی؛

ادعاي اوباما: آینده عراق در دستان مردم عراق است

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در نطق هفتگی خود از بازگشت نیروهای آمریکایی از عراق استقبال کرد و مدعي شد: اکنون آینده عراق در دستان مردم عراق است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، اوباما افزود: آینده عراق در دستان مردم عراق است. جنگ ما در آنجا تمام خواهد شد و تمام سربازان ما از عراق خارج خواهند شد.
رئيس‌جمهوري آمريكا اظهار داشت: عراق نمي‌تواند كشوري باشد كه در آن ناهماهنگي و تفرقه وجود داشته باشد.
وي در ادامه گفت: اين لحظه‌اي است كه ما بايد در كنار يكديگر باشيم و از اين مساله اطمينان حاصل كنيم كه هر آمريكايي شانس داشتن يك زندگي خوب را دارد.
رئیس جمهور آمریکا ضمن تحسین سربازان آمریکایی، با کنایه به درگیری شدید طرفداران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه گفت: سربازان خودشان را دموکرات یا جمهوری‌خواه نمی‌دانند بلکه ابتدا خود را آمریکایی می‌دانند.
باراک اوباما با اشاره با پایان جنگ در عراق گفت: سربازان آمریکایی اکنون در حال تدارک برای آخرین گشت زنی‌های خود در طول مرز عراق هستند و زمان اتحاد کشور برای رویارویی با چالش‌های اقتصادی است.
اوباما افزود: آنها به ما یادآوری می‌کنند که اگر ما با هم باشیم کاری وجود ندارد که نتوانیم انجام دهیم.
رئیس جمهور امریکا گفت: اکنون زمانی است که باید تضمین کنیم تمام آمریکایی‌ها فرصت اشتغال برای یک زندگی خوب، مسکن شخصی، فرستادن فرزندان خود به دانشگاه و یک دوره بازنشستگی مناسب را داشته باشند.
رئیس جمهور آمریکا و متحدان دموکرات وی طی سال گذشته اختلافات شدیدی را با جمهوری‌خواهان در زمینه بودجه، کسری بودجه، بدهی و راه‌های انگیزش اقتصادی داشته‌اند.
دولت آمریکا طی سال گذشته به دلیل بدهی هایش با تنزل رتبه اعتباری مواجه شده است./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار