انتقال ۲۱ زندانی محبوس در جمهوری آذربایجان از مرز زمینی آستارا به ایران

سرپرست فرمانداری آستارا گفت: ۲۱ نفر از زندانیان محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان امروز از طریق مرز زمینی بندر آستارا وارد کشور شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - سید سعید میرقربانی گفت: ۲۱ نفر از زندانیان محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان شامل ۱۸ مرد و ۳ زن در چارچوب موافقت‌نامه انتقال محکومان به حبس زندانیان بین ایران و جمهوری آذربایجان با پیگیری‌های مستمر کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری، وزارت امور خارجه و سفارت کشورمان در باکو امروز  وارد کشور شدند.

به گفته او این دومین انتقال زندانی میان ۲ کشور در سال ۱۴۰۰ است و زندانیان مرد منتقل شده بلافاصله با یک دستگاه اتوبوس به اردوگاه حویق در حد فاصل شهرستان آستارا و تالش و زندانیان زن به زندان لاکان رشت منتقل شده و پس از طی مراحل قرنطینه بهداشتی و سلامت، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع امنیتی و قضایی مربوطه می‌شوند.

ایجاد شرایط ملاقات خانواده زندانیان و اجرای قانون عادلانه در حق این افراد، از اهداف انتقال زندانیان دربند جمهوری آذربایجان به کشور است.
این آخرین گروه از زندانیان زن ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان است و هم اکنون زندانی زن ایرانی در این کشور نداریم.

این افراد به اتهام قاچاق و حمل مواد مخدر در جمهوری آذربایجان زندانی شده بودند.

اقامت غیرمجاز و به همراه داشتن مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان و حتی استامینوفن کدئین به هر دلیل و با هر مقدار در جمهوری آذربایجان جرم محسوب می‌شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.