ادامه ناپایداری‌های جوی در خراسان‌جنوبی

هواشناسی استان خراسان جنوبی از نفوذ توده هوای ناپایدار جوی خبر داد و هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: توده هوای ناپایدار جوی از اواخر وقت فردا، پنجشنبه تا پیش از ظهر شنبه دوم بهمن وارد استان می‌شود.

به گفته او در این مدت وزش باد شدید تا خیلی شدید باد همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط کاهش دید افقی، بارش ملایم باران و برف به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما ۷ تا ۱۰ درجه سلسیوس، تشکیل یخبندان به ویژه صبح شنبه دوم بهمن پیش بینی می‌شود.

نخعی می گوید: مناطق اثر این توده هوای ناپایدار شامل شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس، سرایان، به ویژه بیرجند، سربیشه، نهبندان، حاجی آباد زیرکوه و قائنات است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: برای اختلال در عبور و مرور، لغزندگی و یخ زدگی سطح جاده‌ها، خسارت به تابلو‌های تبلیغاتی و سقوط دکل‌های برق و داربست‌های فلزی، خسارت به تأسیسات آبی و کنتور‌های آب، خطر سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان‌ها به ویژه کارگاه‌های ساختمانی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی برق و گاز و محدودیت در انجام فعالیت‌های عمرانی و ساختمان سازی در پی این سامانه هشدار داد.

 نخعی رعایت قوانین رانندگی و اجتناب از سفر‌های غیرضروری، به همراه داشتن تجهیزات سفر‌های زمستانی، پوشاندن و عایق‌بندی کنتور‌های تاسیسات آبی، عدم صعود به ارتفاعات و محدودیت در انجام فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از فعالیت‌های ساختمانی در ارتفاع و داربست ومصرف بهینه انرژی را ضروری دانست.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.