رئیس بانک مرکزی مطرح کرد؛

اصلاح قوانین در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانک‌ها

صالح آبادی گفت: اصلاح قوانین و مقررات بانکی در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانک‌ها در دستور کار بانک مرکزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان - صالح آبادی گفت: هدایت تسهیلات بانکی به سمت بخش‌های مولد در حوزه اقتصادی، اولویت شکبه بانکی باید باشد و با اصلاح نظام بانکداری و ایجاد تحول در آن و توجه بیشتر به اصول بانکداری اسلامی باید در این مسیر گام برداریم.

طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، صالح آبادی در اولین نشست هم اندیشی با صاحبنظران اقتصادی، گفت: پرداخت تسهیلات خرد به مردم بر اساس اعتبارسنجی و نیاز کمتر به طی تشریفات موجود توسط بانک‌ها باید انجام شود.

به گفته رئیس بانک مرکزی کفایت سرمایه بانک‌ها، اصلاح ناترازی نظام بانکی در کنار عدالت بانکی و تحول در فرآیند‌ها از دیگر مباحث مورد پیگیری بانک مرکزی در راستای اصلاح نظام بانکی با هدف کنترل خلق پول و نقدینگی است.

مدیریت ریسک یکپارچه در بانک‌ها، نظارت هوشمند بانک مرکزی بر سیستم بانکی، لزوم ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشورو راهکارهای موجود، تعریف ابزارهای جدید در سیستم بانکی، لزوم توجه به حکمرانی ریال و تاکید بر عدم استقراض دولت از بانک مرکزی از جمله مهمترین موارد مطرح شده توسط  صاحبنظران اقتصادی در این جلسه بود.

چند روز پیش رئیس جمهور ۵ فرمان در راستای ایجاد تحول در نظام بانکی صادر کرد که در آن به مواردی از جمله تسهیل پرداخت تسهیلات بانکی به مردم، برخورد جدی با بدحساب‌ها، راه اندازی یا واگذاری واحدهای تملیکی و... اشاره شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار