ادعای پنتاگون:

در حمله یمن به امارات فقط از پهپاد استفاده شده است

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که در حمله اخیر نیروهای یمنی به امارات فقط از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - یکی از مسئولان وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» درباره حمله اخیر نیروهای یمنی به امارات مدعی شده است: «اطلاعات ما نشان می‌دهد که حوثی‌ها در حمله به ابوظبی فقط از پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) استفاده کرده‌اند.»

طبق گزارش «الجزیره»، این مسئول وزارت دفاع آمریکا می‌گوید: «نمی‌توانیم استفاده از موشک توسط حوثی‌ها در حمله به ابوظبی را تأیید کنیم.»

دیروز سه‌شنبه، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: در عملیات «توفان یمن» با ۴ موشک بالدار «قدس ۲» پالایشگاه نفت المصفح و فرودگاه ابوظبی را هدف قرار دادیم. در هدف قرار دادن فرودگاه ابوظبی از موشک بالستیک «ذوالفقار» نیز استفاده شد.

یحیی سریع گفت: تعدادی از مواضع حساس و مهم علاوه بر مواضع قبلی، با پهپاد «صماد ۳» هدف قرار گرفته شد.

وی توضیح داد: هدف عملیات در عمق امارات در دو نکته عنوان کرد اول اینکه این عملیات برای امارات سنگین بود و نکته دیگر اینکه این اولین هشدار بود و در ادامه اگر امارات تنش را متوقف نکند حملات دیگری نیز در کار خواهد بود.

عملیات توفان یمن پس از آن انجام شد که دو هفته قبل نیرو‌های مسلح یمن کشتی اماراتی را در ساحل الحدیده متوقف کرده و تصاویری را منتشر کردن که نشان می‌داد برخلاف ادعای ائتلاف سعودی، این کشتی حمل تسلیحات نظامی است و قصد انجام عملیات‌های خصمانه علیه مردم یمن را داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار