پارک های ویژه بانوان در مشهد به دوچرخه‌های بایدو مجهز می شوند

در اولین جلسه کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد تصویب شد پارک‌های ویژه بانوان به دوچرخه‌های بایدو مجهز شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -دوچرخه های اشتراکی هوشمند در مشهد بایدو نامیده می شود که پیش از این بانوان مشهدی در استفاده از این دوچرخه های اشتراکی محدودیت هایی داشتند و اکنون با مصوبه شورای شهر خواهند توانست از دوچرخه های اشترامی در پارک های ویژه بانوان استفاده کنند.

در  اولین جلسه کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد طرح رایگان شدن استفاده از اتوبوس و مترو ویژه بانوان در روز زن نیز مطرح شد.

از جانب شهرداری مشهد پیشنهاد‌هایی از جمله  راه‌اندازی خطوط حمل و نقل عمومی برای تسهیل رفت‌وآمد بانوان به مجوعه‌ها و بوستان‌ها، جانمایی صندلی‌های مخصوص بانوان باردار،راه‌اندازی اتاق‌های مادر و کودک در ایستگاه‌های مترو، پایانه‌های اتوبوسرانی و طراحی دوچرخه مادر و کودک برای پیگیری  ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت.

فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون ویژه «بانوان و خانواده» شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت:پیگیری لازم برای  بهره‌برداری از دوچرخه‌های بایدو در تعدادی از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهد به مناسبت روز زن در دستور کار است؛ اولین پارکی که به این دوچرخه‌ها مجهز می‌شود، «مادر و کودک» خواهد بود.

حسن کریمدادی، عضو کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست اظهار کرد: ۱۵ پارک در مشهد ویژه بانوان طراحی کردیم که پنج پارک امسال و مابقی در سال ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود، فضای مناسبی در این پارک‌ها برای بانوان طراحی شده که به صورت رایگان از دوچرخه‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام//م.م.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار