چرا نظارت والدین بر فعالیت کودکان در فضای مجازی ضروری است؟

با توجه به نقشی که این روز‌ها فضای مجازی در زندگی بشر دارد و ممکن است خطراتی را متوجه کودکان سازد، نظارت والدین در این حوزه ضروری به نظر می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - به نقل از پلیس فتا فرزندان ما این روز‌ها از تعاملات اجتماعی بطور فیزیکی دور هستند، آن تعاملی که در پی آن تربیت اجتماعی شکوفا می‌شد روزبه‌روز کم‌رنگ‌تر شده و تکنولوژی همه را به سمت و سوی تنهایی می‌بلعد و این شده پیشرفت روزگار دنیای مدرن انسان امروز.

در این فضای پرمخاطره والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بر عهده دارند، آن‌ها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنان در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری به عمل آورند.

نتایج تحقیقات نشان داده است که فضای مجازی با کاهش روابط دانش آموز با خانواده، کاهش ‏سازگاری با محیط و جامعه، کاهش اعتقادات مذهبی، انزوای اجتماعی، افت تحصیلی دانش ‏آموز، کاهش سلامت روحی و روانی دانش آموز، پرخاشگری و خشونت در جامعه ارتباط دارد. ‏‎ ‎

فضای مجازی از دید کودکان و نوجوانان دریای جذابیت است به گونه‌ای که قید خورد و خوراک و ‏حتی خواب خود را زده تا در سراب امواج این دریای طوفانی غرق شوند. ‏

با مدیریت و تدوین برنامه‌ای اصولی می‌توانیم از غرق شدن فرزندانمان در باتلاق فضای مجازی و تحلیل ‏رفتن آن‌ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ن‏

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.