پیشکسوت فوتبال، نخستین سفیر پیشگیری از اعتیاد در خراسان رضوی شد

محسن قهرمانی، داور بازنشسته فوتبال به عنوان نخستین سفیر پیشگیری از اعتیاد در خراسان رضوی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محسن قهرمانی روز پنجشنبه در حاشیه ساخت برنامه تلویزیونی با موضوع نقش ورزش و افراد مشهور در پیشگیری از اعتیاد گفت: گرایش به اعتیاد در جامعه رو به افزایش بوده و سن اعتیاد نیز رو به کاهش است.

او گفت: یکی از دلایل مهم این امر تنزل جایگاه و ارزش نهاد خانواده است چرا که در گذشته خانواده جایگاه خاصی داشت و پدرسالاری و مادرسالاری و حتی برادرسالاری وجود داشت، اما امروزه جایگاه پدر و مادر در خانواده تنزل یافته و تبدیل به فرزند سالاری شده است به همین دلیل مدیریت خانواده به درستی صورت نمی‌گیرد و فرزندان درک درستی از خانواده ندارند که این امر یکی از عوامل سست شدن پایه و اساس خانواده است.

شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، استفاده از افراد مشهور و چهره‌های سرشناس استان را در دستور کار قرار داده است.

در این راستا امروز به همت شورای هماهنگی پیشگیری و مباره با مواد مخدر و با همکاری صدا و سیمای استان خراسان رضوی، اولین سفیر فرهنگی و ورزشی پیشگیری از اعتیاد با ساخت برنامه تلویزیونی با موضوع نقش ورزش و افراد مشهور در پیشگیری از اعتیاد، معرفی شد.

این کارشناسی ارشد تربیت بدنی گفت: همچنین مشکلات اقتصادی و تورم از دیگر دلایل است و پدر و حتی مادر خانواده مجبورند ۲ یا سه نوبته کار کنند تا بتوانند از پس مخارج زندگی خانواده خود برآیند به همین دلیل دیگر نمی‌توانند برای فرزندان وقت بیشتر بگذارند و به دلیل مشغله زیاد نمی‌توانند وقتی برای تربیت و آموزش فرزندان خود صرف کنند.


بیشتر بخوانید


او گفت: برای آگاه سازی مردم از عوارض و خطر‌های اعتیاد، همکاری با شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، برقراری ارتباط و تعامل دوستانه با هیات‌های ورزشی، ورزشکاران و چند تن از کارخانه داران علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه، برگزاری مسابقات ورزشی در مناطق محروم و حاشیه شهر و مناطق پر خطر با هدف پیشگیری از اعتیاد از جمله برنامه‌های در دست اقدام خواهد بود.

قهرمانی می گوید: به منظور برقراری ارتباط بین مساجد و هیات‌های ورزشی می‌توان با مشارکت شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و سازمان رسیدگی به امور مساجد، مساجد فاقد امکانات ورزشی را تجهیز و فعال کرد و با برگزاری برنامه‌های مشارکتی ورزشی و فرهنگی در پیشگیری از اعتیاد اقدامات خوبی انجام داد.

این پیشکسوت فوتبال گفت: پیام من به جوانان این است ارزش و جایگاه والدین را در نهاد خانواده حفظ کنند و در راستای ارتقای علم و آگاهی و استقلال و افزایش اعتماد به نفس خود در رسیدن به خودمراقبتی و پیشگیری از اعتیاد تلاش کنند و والدین نیز در مدیریت درست خانواده تلاش بیشتر داشته باشند و وقت بیشتری برای ارتباط دوستانه و تربیت فرزندان خود بگذارند و شرایط را برای ایجاد استقلال مالی و افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس آنان فراهم کنند.

قهرمانی گفت: افرادی که در حیطه ورزش فعالیت دارند و افراد مشهور در حوزه ورزش که جایگاه مردمی دارند می‌توانند تاثیر مثبتی در پیشگیری از اعتیاد جوانان داشته باشند؛ بنابراین از ورزشکارانی که جایگاه اجتماعی و مردمی خوبی دارند می‌خواهم در این حوزه ورود کنند تا در کنار یکدیگر و با مشارکت هم در این امر مهم هم افزایی داشته باشیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار