پذیرش روزانه ۷۰ کارتن خواب در گرمخانه‌های بهزیستی کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: روزانه ۷۰ کارتن خواب در گرمخانه‌های بهزیستی کرمانشاه پذیرش می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فرحناز محمدی گفت: استان کرمانشاه دارای یک گرمخانه مردانه و یک گرمخانه زنانه بوده و در شهرستان‌های اسلام آباد و کنگاور هر کدام یک گرمخانه فعال هستند.

 ظرفیت سرپناه مردانه در کرمانشاه ۳۰ نفر و ظرفیت سرپناه زنانه ۲۰ نفر بوده که در صورت شرایط حاد امکان افزایش سرپناه‌ها وجود دارد و هر کدام از سرپناه‌ها در شهرستان‌ها داری ظرفیت ۲۰ نفر هستند.

به علت تغییرات آمار نمی‌توان تعداد مراجعه کنندگان به طور اطمینان بیان کرد، ولی به طور میانگین در اماکن آقایان ۵۰ نفر و خانم‌ها ۲۰ نفر پذیرش و اسکان انجام می‌شود.

 مراکز سرپناه شبانه از غروب آفتاب تا طلوع آفتاب صبح روز بعد افراد بی خانمان و معتادان متجاهر را پذیرش کرده و در طول روز هیچ‌گونه پذیرشی انجام نمی‌شود.

یک وعده غذای گرم، استحمام، دادن‌وسایل بهداشتی، خدمات مشاوره‌ای و در صورت نیاز ارجاع به مراکز تخصصی از خدمات سرپناه شبانه به مراجعه کنندگان است.

یک مرکز ماده ۱۶ و ۲۵ مرکز ماده ۱۵ در استان کرمانشاه فعالیت دارند که از ابتدای سال یک‌هزار و ۸۰۰ نفر به این مراکز مراجعه کرده و از این تعداد ۷۰۰ نفر معتاد متجاهر کارتن خواب بوده است.

 وظیفه جمع‌آوری این افراد با شهرداری بوده و یک مکان سرپناه شبانه در اجلالیه زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کند.

 آدرس سرپناه شبانه آقایان در خیابان اربابی پایین‌تر از شیرخوارگاه معتضدی و آدرس سرپناه خانم‌ها کوچه دوم محله آقاجان بوده و در صورت مشاهده این افراد می‌توان با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و این سامانه موظف است پاسخگو باشد.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار