مقام اروپایی:

مذاکرات وین در مسیر درستی قرار دارد

یک مقام اروپایی تایید کرد که مذاکرات در وین در مسیر درستی قرار دارد و احتمالا زودتر از تاریخی که پیشتر گفته شده، توافق حاصل خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان- یک مقام ارشد اتحادیه اروپا امروز (جمعه) گفت: «مذاکرات هسته‌ای وین با ایران در مسیر درستی حرکت می‌کند.»

این مقام که نخواست نامش فاش شود با اشاره به پیشرفت محدودی که در حین مذاکرات بدست آمده، اعلام کرد که ارزیابی او این است که برای رسیدن به توافق در مسیر خوبی قدم برمی‌دارند با این حال ممکن است به دلیل زمان‌بندی کُند به راه‌ حل مناسبی نتوان دست پیدا کرد.

بر اساس گزارش روزنامه رای الیوم این مقام در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد که از نظر او توافق احتمالا زودتر از تاریخی که پیشتر گفته شده حاصل خواهد شد.

ساعاتی پیش نیز «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد اعضای برجام و آمریکا، بدون حضور ایران، برای ارزیابی وضعیت امور در مذاکرات وین دیدار کردند. در همین راستا غربی‌ها همانطور که علناً این کار را انجام می‌دهند، بر لزوم نهایی کردن مذاکرات در اسرع وقت تأکید دارند، روسیه احساس فوریت دارد، اما مخالف ضرب‌الاجل‌های مصنوعی است.

هم‌اکنون دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین در جریان است و به گزارش نشریه وال استریت ژورنال، خواسته اصلی ایران تعهد قانونی برای اجرای توافق و لغو تحریم‌های پسابرجامی است. با این وجود وزیر خارجه آمریکا صراحتا تایید کرد این کشور نمی‌تواند به ایران تضمین محکمی بدهد!

مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای تقریباً دو ماه پیش مجدداً از سر گرفته شد. طرفین مذاکره کننده قبلاً اعلام کرده بودند که امیدوارند طی چند هفته آینده به توافق دست یابند. پیش از این نیز «لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال در پیامی به نقل از یکی از مذاکره‌کنندگان تروئیکای اروپایی مدعی پیشرویِ کند مذاکرات احیای برجام شده و اعلام کرد موضوعات کلیدی هسته‌ای و لغو تحریم‌ها همچنان حل نشده باقی‌مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ازنابی
۱۵:۳۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
دوباره می خواهند سر ایران کلاه بگذارند ؛ پس پیش به سوی افزایش ولوم غنی سازی بالای 90 درصد
Iran (Islamic Republic of)
((((((((((())))))))))
۱۱:۰۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
امریکا تضمین محکمی نمیتواند بدهد ولی تضمین های محکم و چند صدساله میخواهد مسوولین ما رو چی فرض کردند
شاید هم از نگاه امریکایی ها مسوولین ما اینکاره هستند هنوز 4 سال از نارویی که امریکایی ها زدند نگذشته مسوولین بازهم میخواهند خوش خیالی بکنند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۶:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
از قیمت پراید معلومه
Iran (Islamic Republic of)
مم
۰۲:۳۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
۴سال احمدی نژاد ۸سال روحانی و احتمالا ۸سال رئیسی داریم مذاکره میکنیم مردم بدبخت هم منتظرن بابا تحریم برا مسئولا درامدش بیشتره توافقه
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن
۰۲:۰۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
واقعا چرا فکر می‌کنید دلیل این توافق چندین ساله و هردم از دری سخن گفتن لازم هست وقتی ما به توافق با بر جام نیازمند بودیم که تحریم آمریکا اقتصاد و منابع مالی درآمدی مارا تحت سیطره خودش داشت نه الان که با توجه به تولید داخلی وافزایش مراودات اقتصادی کلان نظیر توافق 25ساله باچین و فروش روزانه یک ونیم میلیون بشکه نفت به چین و گسترش فعالیت های اقتصادی با روسیه و همکاریهای نظامی و راهبردی به راحتی کشور هم قدرت اقتصادی وهم توان بازدارندگی در مقابل ائتلاف اروپایی آمریکایی بر ضد ایران و خطرات ناشی از عدم پذیرش توافق برجامی بر مواضع سیاسی ما سایه افکنده بود را دارا خواهد بود پس به راحتی زیر میز باری بزنید و وین را ترک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام بچه های عزیز

درس امروز :
( دو ، ضربدر ، دو ، مساوی ، چهار ) !!!!
.
.
.
برای مشق شب هم صد بار بنویسید :

((( توبه گرگ.. مرگه ))) !!!





* زیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییینگ
تا فردا خدا نگهدار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
وقتی مقام اروپایی می گوید مذاکرات وین در مسیر درستی قرار دارد ایا باید راضی بود یا نگران ؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۱۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
ظاهرا همه پرانتزها بسته شده بجز پرانتز لغو تحریمها !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
خدا کند این روند درست برای دادن امتیاز به کشورهای مقابل مانند دولت قبل نباشد و چیزی از مردم کتمان نشود دولت قبل درخدمت کشورهای مقابل بود نه در خدمت ایران و برای اینکه بعد از خودشان دولت را مجبور به دادن امتیازات بیشتر کرده و به نوعی ایران در غل و زنجیر کامل کنند در اذهان مردم با کمک رسانه‌ ها و فضای مجازی و خائنین داخلی که متاسفانه هنوز برای آنها فکری نشده جا انداخته اند که مشکل کشور عدم ارتباط با این چند کشور و آمریکا است وتا زمانیکه این حل نشود مشکلات حل نمی شود وهر مقامی در ایران به هر طریقی با این ارتباط موافق نباشد مخالف و دشمن ملت است دولت قبل برای بعد از خود هم برنامه ریخت ولی این دولت هیچ کاری برای رفع این ذهنیت نکرد. باید بازار را از دست پیاده نظام دولت قبل نجات میداد و امکان سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران داخلی را تسهیل می‌کرد و مدیران باقی مانده خائن و قوانین مسخره را تعدیل و تغییر میداد تا بازسازی اقتصاد شروع شود و با سرعت خوب ولی این کار را نکرد و دوباره خودش را مشغول میز مذاکره کرده و مسائل اساسی را از اولویت خارج کرده است این بدبختی ملت است که در طراحی‌ها دولتی که ملت به آن امید بسته قادر به حرکت در چند مسیر و مدیریت آنها نیست و اولویت سنجی مناسب ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
میشه این بار هم بدون تعهد برجام رو زنده کرد بالاخره یا دولت بعدی آمریکا که ممکنه جمهوری‌خواه باشه دیگه کاری به برجام نداره مثل خیلی از سیاست‌های ترامپ که هنوز هم در زمان بایدن دموکرات اجرا میشه یا اینکه آمریکا دوباره از برجام خارج میشه و این بار ایران دیگه به هیج ‌وجه زیر بار مذاکره و توافق نمیره و احتمال زیاد خود اروپایی‌ها هم این تصمیم ایران رو عاقلانه خواهند دونست چون هر بار بعد از کلی تلاش و مذاکره که توافقی به دست میاد، با یه انتخابات توی آمریکا، تمام زحمات دیپلمات‌ها از جمله دیپلمات‌های اروپایی به هدر میره.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۳۵ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
اصولگراهای عزیز// نه به اون مخالفتهای شدیدی که به برجام داشتید // نه به اینکه اروپایی ها ازتون در این قرارداد جدید تعریف میکنن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۲۹ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
موقعی که مقام اروپایی بگه مذاکرات در مسیر درستی قراره داره و زودتر به نتیجه میرسه// چی به ذهنتان میرسه ؟؟
آخرین اخبار