شاهد مرگ افراد بی سرپناه نبوده‌ایم/افزایش ظرفیت گرمخانه‌های کرمانشاه

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : با توجه برودت کم سابقه هوای استان و مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا خوشبختانه تا به این لحظه شاهد مرگ افراد بی سرپناه نبوده‌ایم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- خوش اقبال گفت : با توجه برودت کم سابقه هوای استان و مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا خوشبختانه تا به این لحظه شاهد مرگ افراد بی سرپناه نبوده‌ایم، اما همچنان این حساسیت باید وجود داشته باشد که در این شرایط مبادا بروز اتفاقی باعث جوسازی رسانه‌های معاند شود.

بالاخره این افراد با هر وضعیت و بنا بر هر دلیلی که بی پناه شده باشند، دارای حقوق انسانی هستند و باید حداقل‌ها برایشان مخصوصا در این شب‌های سرد فراهم شود.

فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها باید با جدیت و حساسیت پیگیر امور افراد بی سرپناه و آماده بودن گرمخانه‌ها باشند که مبادا در این شب‌های سرد شاهد فوت انسانی در خیابان‌ها باشیم.

از نیروی انتظامی و کلانتری‌ها توقع می‌رود که اطلاع‌رسانی به موقع را در صورت رویت افراد بی سرپناه به شهرداری داشته باشند و در صورت نیاز برای انتقال این افراد به گرمخانه‌ها مشارکت کنند.

افزایش ظرفیت گرمخانه‌ها، نظارت و سرکشی نمایندگان بهزیستی و شهرداری از دیگر توقعات است رسیدگی به سیستم گرمایشی و بهداشتی این گرمخانه‌ها باید به شکل مستمر مورد نظارت نمایندگان بهزیستی و شهرداری قرار بگیرد.

جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر

فرماندار کرمانشاه گفت : براساس تأکیدات استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری، جلساتی در فرمانداری کرمانشاه با حضور مدیران و نمایندگان برخی از دستگاه‌های دولتی در ارتباط با جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر تشکیل شد.

رنجر گفت : علی‌رغم همه محدودیت‌ها، شهرداری، اداره کل اجرائیات، مدیریت ارودگاه چشمه سفید و بهزیستی به خصوص اورژانس اجتماعی با همکاری سایر دستگاه‌ها و نیروی انتظامی پای کار آمدند.

طی شب‌های اخیر که بارش برف و برودت هوا را داشتیم عوامل مربوطه با ایجاد گشت‌های سیار شبانه‌روز مشغول جمع‌آوری کسانی هستند که مأمن و محلی برای اسکان ندارند تا در سرما نمانند.

علاوه بر اردوگاه چشمه سفید، در پارک جلالیه مکانی از سوی شهرداری اختصاص داده شده و در محله آقاجان یک گرمخانه مختص بانوان از سوی بهزیستی تدارک دیده شده و در روبه‌روی خیابان پمپ بنزین (خیابان اربابی) یک گرمخانه اختصاصی برای آقایان فعال است.

تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی و سامانه ۱۳۷ شهرداری کرمانشاه آماده شندیدن اطلاع‌رسانی شهروندان در این زمینه هستند.

این اسکان شبانه است و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری بتوانیم تعداد گرمخانه‌ها را افزایش دهیم که در همین راستا در شرق شهر کرمانشاه انتهای شهرک رسالت مکان دیگری بدین منظور در نظر گرفته شده که طی امروز و فردا آماده خواهد شد و به ظرفیت گرمخانه‌های موجود اضافه خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.