رشد و توسعه کشور مرهون حضور پررنگ زنان است

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد و توسعه کشور و انقلاب اسلامی مرهون حضور پررنگ زنان فداکار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - فریدون حسنوند گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) عطیه‌ای الهی برای عالمین است که درکِ ژرفای فضایلش از توان ما خارج است، و جایگاه رفیع او توان هر بیان و کلامی را از انسان می‌ستاند.

به گفته او سالروز میلاد بانوی بی همتای خلقت، به عنوان روز مادر و زن، بهانه‌ای زیبا برای ستایش مقام ممتاز و رفیع زن و مادر، و توجه به نقش مهم آنان در رشد و توسعه جامعه است.

حسنوند می گوید: توسعه پایدار به عنوان بستر‌های تعالی و رشد انسان، آنگاه می‌تواند موفقیت آمیز باشد که با یاری و مشارکت همه گروه‌های اجتماعی و برای همه آنان صورت پذیرد، در میان گروه‌های اجتماعی زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل ارتباط مستقیم آنان با کودکان، نوجوانان و جوانان و نقشی که در تربیت آن‌ها دارند و نیز تاثیر بر نیم دیگر جمعیت، یعنی مردان از مهمترین و موثرترین گروه‌های اجتماعی به شمار آمده و نقش مهمی را در جامعه ایفا می‌نمایند، این واقعیتی مهم است که ضرورت توجه به زنان و مادران جامعه را بیشتر می‌نماید.

این مقام مسئول گفت: ترویج و تقویت سیره عملی و آموزه‌های اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا (س) به عنوان اسوه و الگویی ممتاز از زن و مادر، تربیت نسلی نیکو و جامعه‌ای متعالی در راستای بنا نهادن خانواده‌ای مستحکم و جامعه‌ای سالم را به همراه دارد و زنان جامعه ما باید همواره صدیقه کبری را به عنوان الگویی کامل از زن و مادر در زندگی خود مورد توجه قرار دهند.

به گفته حسنوند یکی از والاترین تجلیات سیره فاطمی در جامعه ما را باید در مادران و زنانی دید که با الگو گرفتن از بانوی دو عالم، ضمن پرورش نسلی مومن، انقلابی و شجاع، همگام و همراه با مردان، یکی از عظیم‌ترین و موثرترین انقلابات جهان را به زعامت حضرت امام خمینی (ره) رقم زدند.

او می گوید: در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری از دستاورد‌ها و آرمان‌های آن صیانت می‌کنند، زنان و مادرانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس در سایه تفکر فاطمی، فرزندان و همسران خود را برای پاسداری از اسلام و آرمان‌های انقلاب  رهسپار جبهه‌های جنگ نمودند، مادران زهرایی فرزندانی عاشورایی تربیت می‌کنند تا جامعه اسلامی ما همواره از فرزندان انقلابی و تلاشگر برای دفاع از مرزها، توسعه و آبادانی و پیشرفت کشور بهره‌مند گردد.

 زنان جهادگر و انقلابیِ ایران اسلامی اکنون نیز در عرصه سازندگی و پیشرفت کشور از جمله کارآفرینی، تولید و ایجاد اشتغال از طریق مشاغل خانگی و صنایع کوچک در اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری نقش آفرینی کرده، در حوزه فرهنگ و آموزش آموزگاران فداکار برای نسل‌های آینده می‌گردند.

در حوزه بهداشت و درمان پزشک و پرستار مسئولیت پذیر و فداکار جامعه می‌شوند، در عرصه‌های علمی با نبوغ و توانایی خود به پیشرفت کشور کمک می‌نمایند، در حوزه‌های ورزشی با افتخارآفرینی پرچم جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های بین المللی به اهتزاز در می‌آورند، در عرصه‌های مدیریتی دوشادوش مردان تلاش می‌کنند و در حوزه‌های مختلف حضوری پررنگ و تاثیرگذار دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.