غلظت آلاینده‌های هوا در استان همدان زیاد می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت:با توجه به پایداری وضعیت هوا غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های بزرگ و صنعتی استان از فردا افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- سیدمحسن موسوی گفت: تا هفته آینده، سامانه بارشی فعالی وارد استان همدان نمی‌شود و بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری و همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها و وزش ملایم باد پیش‌بینی می‌شود.

او گفت:به دلیل وارونگی ضعیف هوا، میزان آلاینده‌های جوی در ۲ روز آینده در برخی از نقاط صنعتی و شهری استان همدان افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت:دمای هوا نسبت به چند روز گذشته کاهش داشته است و کمینه دمای هوا در سه روز آینده بین یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و در برخی از نقاط به ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

موسوی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ملایر با ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و بهار با ۱۵ درجه سانتیگراد زیر صفرکمترین دمای استان را داشته است.

او گفت: بیشینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای هوای این شهر نیز ۱۳ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.