سفیر ژاپن در ایران:

سفارت ژاپن در ایران پروژه بزرگی را برای مدیریت آب تنظیم می‌کند

آیکاوا گفت: در خصوص مدیریت آب، ژاپن پروژه بزرگی را تنظیم می‌کند و برای همکاری،‌ کارشناسانی با تخصص‌های مختلف در سفارت ژاپن کار می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سفیر ژاپن در ایران می‌گوید: با توجه به این‌که کشور ایران برای ژاپن مهم است، بنابراین سفارت هر سال یک تا ۲ نفر کارشناس زبان فارسی را استخدام می‌کند.

آیکاوا کازو توشی در نشست با شهردار اهواز که امروز (۴ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد در این خصوص صحبت کرد.

او همچنین با اشاره به بازدید قبلی ۱۰ سال پیش خود از پتروشیمی بندر امام اظهار کرد: به نظر می‌رسد که این مجموعه اکنون خیلی پیشرفت کرده است.

به گفته کازو توشی، ژاپن در مدیریت کرونا همکاری به گفته او خوبی با ایران داشته و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن از سوی توکیو به تهران تحویل شد.

سفیر ژاپن در ایران گفت: استان خوزستان در زمینه انرژی و کشاورزی ظرفیت‌های زیادی را دارا است. همچنین در زمینه نفت و انرژی‌های تجدیدپذیر نیز پتانسیل خوبی دارد.

آیکاوا کازو توشی گفت: در خصوص مدیریت کرونا یک دستگاه MRI  به بیمارستانی در اندیمشک اهدا خواهد شد.

این دیپلمات ژاپنی با اشاره به پناهندگان افغانستانی در ایران خبر داد: ژاپن تصمیم گرفته است امسال ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برای کمک به پناهندگان افغانستانی در ایران اهدا کند.

او یادآور شد که با وجود تهدید‌های ترامپ، شرکت‌های ژاپنی در ایران هستند، اما نمی‌توانند کار‌های جدیدی انجام دهند لزا احیای برجام برای افزایش سرمایه‌گذاری و تجارت مهم است.  

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.