ورود ناو‌های جنگی آمریکا به منطقه مورد مناقشه چین و تایوان/ یک جنگنده اف ۳۵ سقوط کرد

ارتش آمریکا اعلام کرد دو ناو هواپیمابر ارتش به منظور آموزش نیرو‌های نظامی تایوان وارد دریای چین جنوبی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد دو گروه از نیرو‌های عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکا با همراهی ناو‌های یو اس اس کارل وینسون و یو اس اس آبراهام لینکلن عملیات خود در دریای چین جنوبی به منظور آموزش نیرو‌های نظامی تایوان را آغاز کرده اند.

به گفته خبرگزاری رویترز، در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است این نیرو‌ها با هدف تقویت آمادگی رزمی و تمرین عملیات‌های مختلف از جمله عملیات جنگ ضد زیر دریایی، جنگ هوایی و عملیات‌های بازدارندگی دریایی وارد منطقه شده اند.

وزارت دفاع آمریکا بدون اشاره به جزئیات این تمرین‌های نظامی اعلام کرد: این عملیات‌ها براساس قوانین بین المللی و در آب‌های بین المللی انجام می‌شود.

جی تی اندرسون، یکی از فرماندهان نیرو‌های دریایی آمریکا در این باره گفت: عملیات‌هایی از این دست به ما این امکان را می‌دهد تا توانایی رزمی خود را تقویت کنیم و به متحدان و شرکای خود اطمینان دهیم در هر شرایطی از آن‌ها حمایت خواهیم کرد. ما می‌خواهیم عزم خود را بر حفظ ثبات و امنیت دریایی در منطقه به نمایش بگذاریم.

این دو گروه از ناو‌های نظامی آمریکا در روز‌های اخیر در مانوری مشترک با ژاپن در دریای فیلیپین و در آب‌های شرق تایوان حضور داشتند.

نیروی دریایی آمریکا همچنین اعلام کرد در زمان فرود نیرو‌های دریایی ارتش بر روی ناو یو اس اس کارن وینسون هفت نفر از پرسنل ارتش آمریکا زخمی شدند. در این حادثه همچنین یک هواپیمای جنگی اف-۳۵  ارتش آمریکا سقوط کرد که خلبان آن توانست از این حادثه جان سالم به در ببرد.

نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرده علت این حادثه در حال بررسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار