افزایش بهای نفت خام در بازار انرژی

سرمایه گذاران این روز‌ها به شدت نگران اختلال در عرضه نفت خام در پی تشدید اوضاع سیاسی بر سر اوکراین و نیز در بخش‌هایی از خاورمیانه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان- به دلیل افزایش احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین و نیز حملات تلافی جویانه نیروهای مردمی یمن به ائتلاف سعودی و اماراتی، ممکن است برای مدتی عرضه نفت خام در بازار‌های جهانی با اختلال مواجه شود.

به گفته خبرگزاری رویترز، به همین دلیل امروز بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۰.۶ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید.  نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۰.۴ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

قیمت نفت در روز‌های گذشته به بالاترین میزان خود طی هفت سال گذشته رسیده است که همگی ناشی از کاهش عرضه و افزایش مجدد تقاضا در بازار‌های جهانی است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند با افزایش تهدیدات امنیتی به ویژه خطر حمله روسیه به اوکراین و تحریم مسکو از سوی کشورهای غربی، قیمت نفت حداقل برای میان مدت افزایشی خواهد بود.

روز گذشته ناتو اعلام کرد به دلیل افزایش احتمال روسیه به اوکراین نیرو‌های خود در اروپای شرقی را به حالت آماده باش درآورده است. آمریکا نیز امروز اعلام کرد بیش از ۸۵۰۰ نیروی نظامی خود را به دلیل احتمال پیوستن به نیرو‌های ناتو برای حمایت از اوکراین به حالت آماده باش درآورده است.

تحلیلگران معتقدند به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی جهان و بحران‌های فعلی ممکن است قیمت نفت در سال جاری میلادی از مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار