چرا پایگاه الظفره امارات هدف حساس برای یمنی‌‌هاست؟

پایگاه الظفره تنها پایگاه نظامی خارج از مرز‌های آمریکاست که انواع پیشرفته هواپیمای جنگی در آن مستقرند.

باشگاه خبرنگاران جوان- پایگاه الظفره امارات در ۳۲ کیلومتری جنوب ابوظبی قرار دارد   یکی از  اهداف حساس برای نیروهای یمنی محسوب می شود.

وبسایت خبری العهد در یادداشتی نوشت: پایگاه الظفره که نیروی هوایی امارات آن را اداره می‌کند، مقر اصلی نیرو‌های آمریکایی در منطقه است. این پایگاه که در گذشته فقط در زمینه سوختگیری جنگنده‌های آمریکایی فعالیت داشت، اکنون یکی از فعال‌ترین پایگاه‌های هواپیما‌های جاسوسی آمریکا در جهان به شمار می‌رود.

این پایگاه محل استقرار لشکر ۳۸۰ نیروی هوایی آمریکا و اسکادران شناسایی ۹۹ است که مسئول ارائه اطلاعات حیاتی به بالاترین سطوح فرماندهان و محل استقرار حدود سه هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۸۰۰ نظامی آمریکایی است. همچنین بیش از ۶۰ فروند هواپیما از جمله هواپیما‌های شناسایی لاکهید U-۲، هواپیما‌های آواکس، هواپیما‌های سوخت رسان از مدل‌های مختلف، یک اسکادران از جنگنده‌های F-۱۵ و هواپیما‌های F-۲۲ در این پایگاه مستقرند.

این پایگاه تنها پایگاه نظامی خارج از مرز‌های آمریکاست که انواع پیشرفته هواپیمای جنگی در آن مستقرند. یک سوم از هواپیما‌های مستقر در این پایگاه، به عملیات تجسس و مراقبت در عراق، سوریه و افغانستان اختصاص دارند و چندین انبار برای اهداف پشتیبانی تدراکاتی در آن واقع است.

بر اساس اطلاعات موجود، از این پایگاه برای تخلیه اخیر نیرو‌های آمریکایی از افغانستان استفاده شده است. تا سال ۲۰۱۷ حضور آمریکا در این پایگاه به طور علنی تایید نشده بود.

در پی عملیات بامداد دیروز نیرو‌های یمنی علیه امارات و عربستان، نیرو‌های آمریکایی حاضر در پایگاه هوایی الظفره بار دیگر مجبور شدند به پناهگاه بروند.
در حمله هفته گذشته یمنی‌ها به امارات نیز نیرو‌های آمریکایی حاضر در امارات مجبور به حضور در پناهگاه‌ها شدند. مقامات ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا پس از نخستین حمله یمنی‌ها به امارات اعلام کردند نیرو‌های این کشور در امارات هنگام حمله اخیر نیرو‌های یمنی به ابوظبی ناچار شدند به پناهگاه بروند.

بنابر اظهارات سخنگوی نیرو‌های مسلح یمنی، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات «طوفان یمن ۲» اهداف حیاتی و حساسی را با موشک‌های بالستیک ذوالفقار در ابوظبی و با پهپاد‌های صماد ۳ اهدافی را در دبی امارات هدف قرار دادند. یکی از این اهداف پایگاه نظامی الظفره بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار