فائو گندم اصلاح شده در افغانستان توزیع می‌کند

سازمان فائو اعلام کرد که پشتیبانی‌اش را از خانواده‌های شاغل در ۳۱ ولایت افغانستان افزایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان - سازمان غدا و زراعت گفته است که به بیش از یک میلیون کشاورز در سراسر افغانستان گندم اصلاح شده توزیع می‌کند.

ریچارد ترنچارد، رئیس سازمان فائو در افغانستان گفته است که فروپاشی اقتصادی و خشکسالی در این کشور بر چالش‌های کشاورزان افزوده است.

سکتور گندم امسال واقعا با چالش‌هایی روبرو بوده است، خشکسالی و فروپاشی اقتصادی به این معنی بود که کار در این بخش کاهش یافت، به این معنی که کشاورزان واقعا تلاش کرده اند تا امسال برای خودشان و برای بازار گندم تهیه کنند تا درآمد هایشان بلند برود.

به همین علت گفته می‌توانیم سازمان خوراک و زراعت ملل متحد، پشتیبانی‌اش را از خانواده‌های شاغل در ۳۱ ولایت افغانستان افزایش بدهد.

 ترنچارد گفت که بیش از هفتاد درصد از مردم افغانستان در روستا ها زندگی می‌کنند که به گونه مستقیم و غیرمستقیم به کشاورزی وابسته اند که کشاورزی و دامداری به شدت تحت تاثیر بحران جاری قرار گرفته اند.

در همین حال شمار زیادی از دامداران و کشاورزان افغان از اوضاع بحرانی کنونی کشور شکایت دارند و می‌گویند که به دلایل گونه‌گون حاصل خوبی در سال روان برداشت نکرده اند.

ترنچارد پیش از این نیز نگرانی خودش را از پیامدهای خشکسالی در هرات مطرح کرده بود و برنامه جهانی غذا هم به تازگی از بحران گرسنگی به علت قحطی و خشکسالی در سرتاسر افغانستان هشدار داده و گفته که میلیون‌ها نفر در این کشور با خطر گرسنگی روبه‌رو اند.

ترانچارد در افغانستان افزوده که این اداره به هر یک از 120 دهقان در هرات 50 کیلوگرام تخم اصلاح شده گندم را فراهم کرد اما به گفته  ریچارد برای رفع مشکلات شدید دهقانان نیاز به کمک‌های دوامدار است.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: فائو ، زراعت ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار