ذخیره سازی ۱۴۵ هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره کل غله چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان ۱۴۵ هزار تن می‌باشد و این ظرفیت بیش از مصرف یک سال مردم است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - نعمت‌الله تقی‌زاده در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان با اشاره به اهمیت تامین به موقع کالا‌های اساسی مردم گفت: ذخیره گندم مورد نیاز این استان مطلوب است و تا سه ماه آینده به اندازه کافی در انبار‌ها ذخیره‌سازی شده است.

ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان ۱۴۵ هزار تن است و این ظرفیت بیش از مصرف یک سال مردم می‌باشد که از این میزان ۲۷ هزار تن ملکی و ۱۱۸ هزار تن ذخیره‌سازی بخش خصوصی است.


بیشتر بخوانید


هم اکنون ۱۳ کارخانه آرد در استان مجوز فعالیت دارند که از این تعداد ۹ کارخانه با ۴۰ درصد ظرفیت فعال است و یک کارخانه در دست احداث و سه کارخانه غیر فعال می‌باشد.

سرانه مصرف گندم در استان ۱۰ کیلوگرم به ازای هر نفر و آرد ۸/۸ کیلوگرم است که این میزان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

کارگروه جهت نظارت ویژه بر نانوایی‌ها با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در حال تشکیل است.

به گفته تقی زاده، امسال ۱۱۵ هزار تن گندم بین کارخانجات آرد استان توزیع و بیش از ۱۰۰ تن آرد بین صنوف و نانوایان توزیع شده است.

هم‌اکنون کارخانه‌های آرد استان با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کند و احداث کارخانه جدید آرد در استان توجیح ندارد.

امسال ۱۰۰ نانوایی را برای دریافت تسهیلات ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت پنج ساله و نرخ سود ۱۵ درصد به بانک‌های عامل معرفی شده است.

هم‌اکنون هشت هزار تن شکر سفید در استان ذخیره‌سازی شده و آمادگی توزیع شکر در موارد خاص با نرخ مصوب وجود دارد.

همچنین مجوز توزیع ۱۷۰ تن شکر صادر شده که این میزان با هماهنگی جهادکشاورزی توزیع خواهد شد.

یک هزار و ۸۰۰ تن برنج تایلندی و پاکستانی نیز در انبار‌های استان ذخیره سازی شده و یک هزار تن دیگر نیز در حال حمل به استان است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.