توهین، تهدید و سرقت بیشترین عناوین مجرمانه پرونده‌های قضایی در نیشابور

دادستان نیشابور از آمار بالای جرایمی چون توهین، تهدید و سرقت در بین پرونده‌های قضایی این شهرستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - سید محمد حسینی گفت: سه نیازمندی بزرگ نیشابور شامل احداث ساختمان اداری دادسرای شهرستان، احداث ساختمان جدید زندان و تکمیل طرح در حال ساخت مرکز پزشکی قانونی است.

دادستان نیشابور در جلسه شورای اداری نیشابور با حضور دادستان کل کشور گفت: تمرکز روی این سه طرح یک عمل صالح واجب فوت شده است و احداث این ساختمان‌ها زمان بر است و با توجه به اینکه دادستان کل کشور به عنوان نماینده شورای عالی قضایی در نیشابور حاضر شده اند این موضوع را در سطح عالی پیگیری کنند و تاخیر در این طرح ها دقیقه اش هم دیر است؛ اختصاص ردیف اعتباری ملی باعث می‌شود که این مسئله مشمول مرور زمان نمی‌شود.

او گفت: دفاتر خدمات قضایی سه ملاحظه دارد اعطای این دفاتر به کارکنان و بازنشستگان قضایی با توجه به وجود تعداد زیادی افراد تحصیل کرده، کار ممدوح و پسندیده‌ای نبود با این وجود که قوه قضائیه مسئولیت مستقیمی در ایجاد شغل ندارد، ولی می‌توانستیم به حد خودمان کمک کنیم.

دادستان نیشابور گفت: در خیلی از حوزه‌های قضایی خیلی خدمات فعال نشده است و در نیشابور ۴ دفتر وجود دارد و زبرخان و میان‌جلگه دفتر ندارند و در کنار شفاف نبودن نحوه اعطای این مجوزها، بسیار زمان بر است. فرآیند جذب و راه اندازی این قبیل قضایا باید کوتاه و کار راه انداز باشد.

حسینی گفت: در مورد مسائل امنیتی خواشمندیم کمبود‌ها انتقال داده شود زیرا به تعداد دهستان‌ها واحد انتظامی نداریم، کمبود‌های لجستیکی و یگان‌های انتظامی در نیشابور وجود دارد هچمنین احیای پلیس قضایی در قوانین پیش بینی شده است اما قوانین مرتبط با آن مورد بحث قرار نگرفت و نیروی انتظامی ضابط عام است.

او گفت: جذب و استخدام کادر اداری قوه قضائیه که با فاصله زیاد از هم اتفاق می‌افتد ضروری است؛ حفظ و حراست از انفال، در شهرستان‌ها هکتار‌ها زمین انفال عمومی است ولی به اندازه انگشتان یک دست محیط بان داریم؛ فراوانی برخی پرونده‌ها بسیار زیاد است، آمار ورودی‌های پرونده‌های کیفری در ۱۰ ماه اول سال مربوط به توهین با ۳ هزار و ۸۴۳ پرونده است.

دادستان نیشابور گفت: آمار جرم های انجام شده در نیشابور قابل توجه است به طوریکه، تهدید ۳ هزار و ۲۴۰ فقره، سرقت با ۳ هزار و ۲۳۰ فقره و ایراد ضرب و جرح با هزار و ۲۱۰ و کلاه برداری در رده پنج است.

انتهای پیام//ا.غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.