قلع و قمع ۸۰۵ مورد بنا و مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۰۵ مورد بنا و مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان به مساحت بیش از ۶۶ هکتار قلع و قمع و به حالت اولیه اعاده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - احمدنژاد گفت: در طی بازه زمانی ۹ ماهه سال جاری، ۲ هزار و ۸ فقره به مساحت ۹۲ هکتار تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی توسط گشت‌های یگان حفاظت از اراضی کشاورزی شناسایی شده است که برای یک هزار و ۶۴ مورد اخطار توقف عملیات صادر شده است.

از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۰۵ مورد بنا و مستحدثات غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان قلع و قمع و به حالت اولیه اعاده شده است که ۶۷۰ مورد از احکام به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ و ۱۳۵ مورد احکام صادره قطعی از مراجع قضایی بوده است.

به گفته او: تامین امنیت غذایی و آینده پایدار مردم در گرو حفظ خاک است، افرادی که به بهانه ساخت ویلا و کاخ در باغ و اراضی کشاورزی اقدام به تغییر کاربری و تخریب اراضی مرغوب کشاورزی می‌کنند، با برخورد قاطع دادستانی و نیروی انتظامی روبرو خواهند شد چرا که توسعه ویلا سازی در اراضی کشاورزی تهدید کننده امنیت غذایی مردم است.

عملیات اجرای حکم‌های قلع و قمع در اراضی زراعی و باغی در سطح شهرستان‌ها با حضور و همراهی نیرو‌های یگان امداد انتظامی و نماینده دادستان استان و توسط اکیپی از امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

او گفت: در ۹ ماهه سال جاری برای تعداد ۵۲ مورد به مساحت ۴۱ هزار هکتار سند اراضی کشاورزی صادر و تثبیت مالکیت شده است، رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی در اولویت کار‌های اجرایی سازمان قرار دارد که از ابتدای سال جاری تا کنون برای کاهش نگرانی بهره برداران بیش از ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ملی استان به تعداد ۱۹۴ فقره رفع تداخل شده است.

اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح ۱۵۸ هزار هکتار از پلاک‌های رفع تداخل شده و ۵۸ هزار هکتار از پلاک‌هایی که تا کنون کاداستر اجرا نشده نیز از ابتدای سال جاری تا کنون عملیاتی شده است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.