فعالیت کارخانه نساجی کردستان پس از دو سال تعطیلی از سر گرفته شد

رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت:کارخانه نساجی کردستان پس از تعطیلی دو ساله با ورود کمیته عالی کارشناسی ستاد اقتصاد مقاومتی استان احیا شد و برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در معیت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از کارخانه نساجی شین بافت سنندج بازدید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی در بازدید ۲ ساعته از این کارخانه، گفت: شاه‌کلید و محور ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان بحث تولید بوده و دستگاه قضایی به صورت جدی دنبال حمایت واقعی از تولید است.

او می گوید: ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با دقت، تمامی ابعاد مشکلات کارخانجات و شرکت‌های تولیدی استان را بررسی کرده و تا حد امکان از تعطیلی واحد‌های تولیدی جلوگیری می‌کند.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کردستان به ذکر محور‌های اصلی فعالیت این ستاد پرداخت و گفت: میزان اشتغال واقعی واحد‌های اقتصادی برای جامعه، امکان احیای مجدد واحد تولیدی، ارزیابی و بررسی میزان فعالیت و توانمندی مدیران واحد‌های تولیدی در راستای حمایت از تولید و حفظ حقوق بیت‌المال و اختصاص تسهیلات دولتی و بانکی در محل صحیح خود، از محور‌های اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان است.

حجت الاسلام حسینی می گوید: متاسفانه قریب به ۲ سال است که این کارخانه تولیدی تعطیل بوده و با ورود کمیته عالی کارشناسی ستاد اقتصاد مقاومتی استان، هم اکنون ۵۸ نفر در این مجتمع تولیدی به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند که در صورت احیای کامل این کارخانه و رفع موانع پیش رو، میزان اشتغال مستقیم در این مجتمع در ۶ ماهه سال آینده این میزان به بیش از ۱۲۰ نفر خواهد رسید و توان صادرات به کشور‌های همسایه و رقابت با تولیدات سایر کشور‌های منطقه را نیز خواهد داشت.

به گفته او: دستگاه قضایی اگر در جایی با سستی و اهمال مسئولی در زمینه وظایف محوله مواجه شود، با قاطعیت در موضوع دستورالعمل ترک فعل مدیران وارد شده و با هیچ احدی در این زمینه مماشات نخواهد کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: دستگاه قضایی استان تمام توان خود را برای تحقق مانع. زدایی‌ها و حمایت واقعی از تولید در استان بکار خواهد گرفت.

کارخانه نساجی شین بافت استان کردستان واقع در شهرک صنعتی سنندج، از سال ۱۳۶۷ با تولید انواع پارچه‌های پنبه‌ای، الیاف مصنوعی و متقال خام در راستای تولید لباس‌های مانتویی و کت‌و شلوار مجلسی در راستای تولید ملی گام بر می‌دارد.

منبع:تسنیم 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.