اطمینان از یک متحد؛ نیاز مسکو هنگام درگیری‌های اوکراین است

کارشناس مسائل بین الملل گفت:مسکو در آستانه درگیری نظامی با غرب بر سر مسئله اوکراین است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان - نوذر شفیعی کارشناس مسائل بین الملل گفت: امروز نیاز روسیه به ایران بیش از ایران به روسیه است، مسکو در آستانه درگیری نظامی با غرب بر سر مسئله اوکراین است و یکی از عواملی که می‌تواند پشت گرمی روسیه تلقی شود (حتی اگر در فضای تبلیغاتی باشد) اطمینان از داشتن یک متحد است. ایران هم چالش‌هایی در حوزه منطقه‌ای دارد که محور اصلی آن آمریکاست، توافق بلند مدت با مسکو یک تکیه گاه محکمی برای تهران در تعامل و تقابل با آمریکا محسوب می‌شود.

 به گفته شفیعی، مانور مشترکی هم که توسط ایران، چین و روسیه در حوزه اقیانوس هند انجام شد پیامش این است که چین، روسیه و ایران به درجه بالایی از همگرایی امنیتی و نظامی دست یافته اند. بنابراین روابط تهران و مسکو در حوزه سیاسی و امنیتی بیش از گذشته تقویت می‌شود و در حوزه اقتصادی هم با توجه به خلأ‌های موجود بین دو کشور به نظر می‌رسد تیم اقتصادی دولت که در این سفر حضور داشتند می‌تواند نویدبخش شناسایی ظرفیت‌های توسعه مناسبات در حوزه اقتصادی باشد.

رئیس جمهور روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه با هدف دیدار با همتای روس خود و گفتگو در خصوص محور‌های گسترش مناسبات به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری رهسپار مسکو شد.


بیشتر بخوانید


در سفر آقای رئیسی به فدارسیون روسیه، روسای جمهور ایران و روسیه بر تنظیم هر چه سریع‌تر سند جامع همکاری‌های ۲۰ ساله میان دو کشور به تفاهم رسیدند که نشان دهنده عزم دولت سیزدهم برای تنظیم روابط ایران و روسیه بر مبنای روابط راهبردی ناگسستنی بلند مدت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۵۸ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
روسیه همیشه شریک قابل اتکایی نبوده عدم پشتیبانی میگ های نیروی هوایی قرارداد اس سیصد نیروگاه بوشهر چند نیروگاه هسته ای دیگه خروج سرمایه گذاری ها در زمینه نفتی ریلی و...بعد از خروج ترامپ تنها چین با ایران همکاری کرده الانم اگه خریدهای نظامی ایران بهش بدن که ضروری هست شاید بشه روش حساب کرد والا یه چالش دیگه داریم در زمینه اوکراین که همه دارند روسیه تحریم میکنند ما بخواهیم علیه اوکراین متحد بشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟عاقلانه هست مگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
روسیه نمیتواند با اوکراین درگیر شود اگر روسیه خبط وخطایی ازوی سربزند امریکا روسیه را سخت تنبیه میکند وهمانگ.نه که تاالان کرد
آخرین اخبار