افزایش سرعت باد در استان همدان در دو روز آینده

کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: در پی تغییرات جوی و فعالیت یک موج کم فشار، سرعت وزش باد در بیشتر مناطق استان طی ۲ روز آینده افزایش می یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- «محمدحسن باقری شکیب» گفت: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید، پیش بینی می شود.

وزش باد بیشتر در ساعات بعد از ظهر افزایش خواهد یافت.

او گفت: وضعیت هوا در استان در روزهای آینده ناپایدار است و  بر همین اساس از روز جمعه سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود و به صورت ریزش پراکنده برف در بیشتر نقاط فعالیت می‌کند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: به دلیل افزایش سرعت وزش باد در روز جمعه به کوهنوردان توصیه می شود از صعودهای زمستانی خودداری کنند.

به گفته باقری شکیب در پی فعالیت سامانه بارشی در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین میزان بارش با ۶/۶ میلی‌متر در شهرستان تویسرکان ثبت شده است.

 او گفت: اسدآباد با ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و همدان و بهار با ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت سه درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ج

برچسب ها: هواشناسی ، باد شدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.