افتتاح طرح های شهرستان ها در دهه فجر/بهره برداری از کارخانه فروآلیاژ منگنز اسلام‌آبادغرب

فرماندار اسلام آبادغرب گفت : کارخانه فروآلیاژ منگنز اسلام‌آبادغرب با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یوریی به عنوان اولین سرمایه‌گذاری خارجی توسط چینی‌ها در استان با اشتغالزایی بیش از ۲۰۰ نفر، در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- جهانبخش حیدری گفت : براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از طریق کمیته‌های مختلف، بیش از ۲۰۰ برنامه به مناسبت این ایام مبارک در دستور کار است.

به گفته فرماندار اسلام آبادغرب ۵۲ طرح اقتصادی و عمرانی با ۱۸۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، راه، برق، گازرسانی، آموزشی و عمران شهری و روستایی در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

کارخانه فروآلیاژ منگنز اسلام‌آبادغرب با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یوریی به عنوان اولین سرمایه‌گذاری خارجی توسط چینی‌ها در شهرستان با اشتغالزایی بیش از ۲۰۰ نفر، در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح مجدد کارخانه پاک مایه با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر که بیش از ۱۰ سال تعطیل است، با ورود سرمایه‌گذار جدید مجدا وارد مدار تولید شده از مهمترین طرح‌های قابل ذکر این ایام است.

پتروشیمی اسلام آبادغرب به عنوان بزرگ‌ترین پروژه استان کرمانشاه در حوزه نفت و گاز است این پروژه با سرمایه‌گذاری دولتی نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است و براساس پیگیری‌های متولیان این پروژه براساس هدف تعیین شده در حال پیشرفت فیزیکی است و امیدواریم در افق زمانی تعریف شده به بهره‌برداری برسد.

طرح گلخانه هیدروپونیک وابسته به سازمان اقتصادی کوثر بنیاد شهید را داریم که قرار است در ۲۵ هکتار اجرایی شود حدود ۱۵ هکتار در فاز اجرا است که بسیار در فضای کسب و کار موثر خواهد بود.

اجرای ٢٨۵ برنامه فرهنگی در سنقروکلیایی

فرماندار سنقروکلیایی گفت : ٢٨۵ برنامه فرهنگی طی دهه فجر در شهرستان سنقروکلیایی اجرا می شود.

غلامرضا مرتضوی گفت: اجرای ٢٨۵ برنامه فرهنگی و افتتاح و کلنگ زنی ۴۴ پروژه از برنامه‌های دهه مبارک فجر امسال در شهرستان سنقر و کلیایی است.

از این پروژه‌ها ٣۵ طرح با اعتبار بالغ بر ۵٨ میلیارد تومان افتتاح و ٩ طرح با اعتبار بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

١١ پروژه عمرانی بخش مرکزی، هشت پروژه عمرانی بخش کلیایی، هفت پروژه آب و فاضلاب، ۶ پروژه مخابرات، چهار پروژه عمران شهری، ٢ پروژه جهاد کشاورزی، سه مدرسه روستایی، ساختمان اداری کمیته امداد، برق از طرح‌هایی هستند که افتتاح می‌شود.

 پروژه‌های آبرسانی به ١٩ روستا، حوزه گردشگری، برق، گازرسانی به ٩ واحد تولیدی از طرح‌هایی هستند که در شهرستان سنقر و کلیایی در دهه مبارک فجر امسال کلنگ زنی می‌شود.

اجرای ٢٨۵ برنامه فرهنگی از جمله برگزاری مراسم جشن انقلاب در سطح شهر و روستا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، توزیع بسته‌های معیشتی، برپایی نمایشگاه عکس، ویزیت رایگان مراکز درمانی، محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری میز خدمت و… از جمله برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده این ایام است.

افتتاح ۵۰ پروژه عمرانی اقتصادی و کشاورزی در هرسین

فرماندار هرسین گفت : ۵۰ پروژه عمرانی اقتصادی و کشاورزی در ایام الله دهه فجر در شهرستان هرسین افتتاح می شود.

عبادالله کنجوریان گفت: چهار پروژه بزرگ اقتصادی در نخستین روز ایام الله دهه فجر شهرستان هرسین افتتاح و کلنگ زنی شد و در دهه فجر امسال بیش از ۵۰ پروژه عمرانی، اقتصادی و کشاورزی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در شهرستان هرسین افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

در شهرستان هرسین به مناسبت نخستین روز از دهه مبارک فجر چهار پروژه بزرگ اقتصادی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۳۰ نفر در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

این پروژه‌ها شامل افتتاح ۲ واحد‌های پرواربندی بره ۳۰۰ راسی و گوساله ۱۵۰ راسی، افتتاح واحد بسته بندی مواد غذایی و کلنگ زنی واحد صنعتی بسته بندی خشکبار است.

توسعه و ایجاد واحد‌های فرآوری محصولات کشاورزی و دامی و برنامه ریزی به منظور صادرات تولیدات این واحد‌ها به خارج از استان کرمانشاه را از مهمترین اهداف پیش رو است.

توسعه شهرک صنعتی، حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی و احیای واحد‌های صنعتی راکد از دیگر برنامه‌های پیش رو است.

اجرای پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب، عمران شهری و روستایی، اصلاح و توسعه شبکه‌های برق رسانی، توسعه خدمات و احداث مراکز بهداشتی درمانی، ایجاد واحد‌های پرواربندی دام سبک و سنگین و بسته بندی مواد غذایی و خشکبار بخشی از طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی در شهرستان هرسین است.

بهره برداری از پنج پروژه عمرانی و مسکونی در سرپل ذهاب

پنج پروژه عمرانی و مسکونی با ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار در دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی در شهرستان سرپل‌ذهاب به بهره‌برداری رسید.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: یکی از این طرح‌ها راه اندازی سایت BTS مخابراتی است که ۳۰ میلیارد ریال از محل بودجه و اعتبارات داخلی شرکت مخابرات برای آن هزینه شده است.

نورالدین فرزادی پور گفت: با استفاده از تکنولوژی جدید و روز ارتباطی و با بهره برداری از این سایت مخابراتی ظرفیت مکالمات تلفن همراه و سرعت اینترنت در سرپل‌ذهاب افزایش می‌یابد.

چهار واحد مسکونی مددجویی امروز افتتاح شد که برای ساخت هر واحد مسکونی به متراژ ۵۵ مترمربع در مجموع ۹۰۰ میلیون ریال هزینه شده که از مجموع این اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض سازمان بهزیستی و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی از طرف بنیاد مسکن پرداخت شده و مابقی سهم آورده است.

این واحد‌ها برای خانواده دارای معلول احداث شده که یکی از این واحد‌ها بصورت نمادین در روستای حسن سلیمان در دهستان پشت تنگ ذهاب از توابع شهرستان افتتاح شد، در واقع احداث واحد‌های روستایی در راستای جلوگیری از کوچ نشینی از روستا به شهر و آبادانی روستا‌ها صورت می‌گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.