رزمایش نظامی ناو جنگی آمریکا در دریای آدریاتیک در بحبوحه بحران اوکراین

آمریکا در حالی که تنش‌های سیاسی میان روسیه و اوکراین به اوج خود رسیده، این روز‌ها در حال مانور نظامی در آب‌های شرق اروپاست.

باشگاه خبرنگاران جوان- خبرها حاکی از آن است در میان بحبوحه بحران اوکراین، آمریکا این روزها در حال مانوری نظامی در آبهای شرق اروپاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا در مورد زمان پایان رزمایش نظامی ناو جنگی "هری اس. ترومن" در آب‌های دریای آدریاتیک سکوت کرد و گفت: فعلاً زمانی برای پایان این تمرین‌ها در نظر گرفته نشده است.

وی تاکید کرد که طبق قوانین ارتش آمریکا در نیروی دریایی نمی‌توان جزئیات بیشتری از این رزمایش در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

بسیاری می‌گویند این اقدام واشنگتن به منظور اطمینان دادن به متحدان آمریکا در ناتو در مواجه با روسیه و جنگ احتمالی با اوکراین صورت گرفته است.

«کرت رنشاو» فرمانده نیروی دریایی آمریکا در این باره گفت: تصمیماتی که در مورد استقرار یک نیروی ضربتی دریایی از سوی آمریکا گرفته می‌شود در زمره اختیارات وزیر دفاع است و من نمی‌توان به جزئیات بیشتری از آن اشاره کنم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما آماده انجام عملیات در هر نقطه از جهان و در هر مکانی هستیم.

گفته می‌شود این رزمایش دریایی در آب‌های آدریاتیک به منظور آموزش جنگ ضد زیر دریایی، عملیات‌های دریایی هماهنگ و آموزش حملات دور برد قرار است تا فردا ادامه داشته باشد.

این گروه از نیرو‌های دریایی ارتش آمریکا برای نخستین بار از زمان جنگ سرد در اختیار کامل نیرو‌های ناتو قرار گرفته اند.

این در حالیست که در روز‌های گذشته ناو هواپیمابر انگلیس با نام "اچ ام اس پرنس آو ولز" هم در اختیار نیرو‌های ناتو قرار گرفته تا در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین به تقویت نظامی و پشتیبانی از کی یف به کار گرفته شود. این ناو جنگی هم اکنون در بندر "پورتموث" انگلیس در حالت آماده باش قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
آمریکا = مفسد فی الارض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
آمریکا = ام الفتنه
آخرین اخبار