شهرداری برای جمع آوری سگ‌های بی صاحب از دادستانی درخواست کمک کرد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: برخی افراد با تغذیه غیر اصولی و ایجاد مزاحمت برای اکیپ ها، در روند جمع آوری سگ‌های بی صاحب خلل ایجاد می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمود ثابت قدم می‌گوید: برای مقابله با اقدام برخی افراد در تغذیه غیراصولی و غیربهداشتی سگ‌های بی صاحب و ایجاد مزاحمت برای اکیپ‌های جمع آوری این حیوانات از دادستانی درخواست کمک و ورود به این معضل کرده ایم.

او گفت: یکی از عوامل ازدیاد بی رویه این حیوانات در سطح شهر اقدام برخی افراد در غذا دادن به این سگ‌ها خارج از هر چارچوب و ضابطه بهداشتی است.

ثابت قدم این اقدام را ضمن فراهم کردن زمینه رشد بی رویه حضور این حیوانات در سطح معابر و اماکن و فضا‌های عمومی شهر و به مخاطره انداختن سلامت عمومی مردم، موجب خدشه دارشدن وجهه بهداشت سطح شهر و پراکندگی بقایای مواد غذایی در این اماکن عنوان کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز همچنین از ایجاد مزاحمت و ممانعت برخی افراد «ناآگاه» برای اکیپ‌های جمع آوری سگ‌های بلاصاحب ابراز نگرانی کرد.

به گفته این مقام مسئول شهرداری بر اساس دستورالعمل ابلاغی کشوری در خصوص مقابله با پدیده سگ‌های ولگرد، اقدام به زنده گیری این حیوانات و انتقال آن‌ها از معابر عمومی می‌کند.

در همین جهت نیز شهرداری تقاضای ورود دادستانی را به این موضوع و برخورد قانونی با افراد متخلف را داده است؛ بنابراین افرادی که اقدام به غذا دادن بی ضابطه به سگ‌های ولگرد یا ایجاد مزاحمت برای زنده گیری سگ‌های مزبور از سوی ماموران شهرداری می‌کنند با پیگرد حقوقی و برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

به تازگی و با توجه به افزایش حملات سگ‌های بی صاحب به صورت گله‌ای به شهروندان، درخواست‌ها برای جمع آوری این حیوانات افزایش یافته است.

پیشتر و به دلیل وقفه در عقیم سازی و جمع آوری سگ‌های بی صاحب در سطح شهر خوزستان به ویژه اهواز، جمعیت این حیوانات به شکل چشمگیری افزایش یافت.

فعالان محیط زیستی نگرانی‌هایی را نسبت به رفتار نامناسب با این حیوانات پس از دستگیری ابراز می‌کنند.

اما شهرداری می‌گوید که بر اساس دستورالعمل‌ها جمع آوری و سپس در یک پناهگاه در پارک شهروند نگهداری می‌کند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.