نگاه به سیستان و بلوچستان از بعد امنیتی باید به نگاه فرهنگی و اقتصادی تغییر کند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: خوشبختانه همگرایی خوبی در استان صورت گرفته و باید نگاه به این منطقه از بعد امنیتی به فرهنگی و اقتصادی تغییر کند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: باید بازنگری برای تقویت جایگاه فرهنگ عمومی انجام و گزارشات محتوایی باشند تا ارزیابی جدی از عملکرد‌ها صورت گیرد.

وی گفت: بحث سند مهندسی فرهنگی و برش استانی با همکاری دوستان در تهران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تا حد قابل قبولی فراهم شده و مورد تایید است که امیدواریم براساس این سند تحول خوبی در سیستان و بلوچستان ایجاد شود.

امام جمعه زاهدان افزود: در جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به مناطقی مانند سیستان و بلوچستان و مناطقی که دارای اقوام مختلف هستند صورت گیرد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سه سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه مسائل اقتصادی این استان صورت گرفته، اما همچنان جای کار فراوان دارد.

وی گفت: شورای عالی امنیت ملی با دیدگاه امنیتی به این استان نگاه می‌کند که می‌طلبد شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیسیون خاصی تشکیل دهد تا کار‌ها با نگاه فرهنگی انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: حضور مسوولان کشوری در این استان باعث می‌شود سیستان و بلوچستان در کانون توجه قرار گیرد و مسائل بهتر دیده شوند و برای برطرف کردن آن‌ها تلاش‌های بیشتری انجام شود.

حسین مدرس خیابانی گفت: موضوع فرهنگ باید در تمام امور مورد توجه قرار گیرد، زیرا توسعه نیاز به فرهنگ توسعه دارد و امیدواریم فرهنگ ارتقا یابد.

حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گزارشی از روند اجرایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان ارائه و بیان کرد: تاکنون ۲۰ اقدام ملی، ۵۳ اقدام استانی و ۹۷ برنامه دستگاهی برای سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ طراحی شده که هرسال افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار