گردش مالی ۴ میلیارد تومانی زباله گردی در بیرجند

زباله‌گردی در شهر بیرجند به وفور دیده می‌شود و گردش مالی طلای کثیف در مرکز استان ۴ میلیارد تومان در ماه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - تولید زباله و نبود برنامه‌ای منسجم برای بازگشت این ثروت به خزانه مملکت، بستری مناسب برای فعالیت زباله گرد‌ها فراهم کرده است.

زباله‌گردی از نظر بهداشتی چه برای فردی که آن را انجام می‌دهد چه برای اهالی شهر مشکل‌ساز است؛ فرد زباله‌گرد به این علت که خود را مستقیما در تماس با پسماند‌ها قرار می‌دهد در خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها و حتی مسمومیت‌ها است.

یکی دیگر از آسیب‌های زباله‌گردی، تحمیل خسارت به شهرداری است؛ مقوله‌ای که البته عدم تفکیک زباله‌ها توسط شهرداری نیز در آن دخیل است.

اقتصاد نهفته در پس جمع‌آوری این مواد بازیافتی و پسماند‌ها موضوع دیگری است که جای نقد و نظر فراوان دارد.

بازیافت فقط ۳۰ درصد زباله ها

بهترین شهردار بیرجند گفت: تنها ۳۰ درصد زباله ها در بیرجند بازیافت می‌شود و گردش مالی زباله گردی در بیرجند طی یک ماه چهار میلیارد تومان است که به جیب مافیا می‌رود.

او گفت: گسترش فرهنگ بازیافت زباله و ایجاد درآمد پایدار شهرداری از اهداف طرح تولید کمپوست است که برای این کار نیاز به حمایت دولت داریم.

بهترین به افتتاح سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند بیرجند اشاره کرد و گفت: طرح سایت ۸۵ هکتاری پردازش و دفع پسماند از آرزو‌های ما برای تأمین مسائل زیست محیطی بود که مسئولیت ساماندهی این امر بر عهده من گذاشته شد.

شهردار بیرجند گفت: در این طرح از تکنولوژی روز استفاده کرده ایم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار