پنجمین جشنواره سالانه کارتون وکاریکاتور فجر کردستان برگزار می‌شود

رییس حوزه هنری کردستان گفت: خانه کارتون وکاریکاتور حوزه هنری کردستان و سازمان بسیج هنرمندان استان در راستای سیاست‌ها و اهداف محوری خود پنجمین جشنواره سالانه کارتون و کاریکاتور فجر را برگزار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - امین مرادی با اشاره به اهمیت نقش هنر در انتقال مفاهیم ارزشی گفت: این جشنواره به منظور بهره‌گیری از هنر در بیان روشنگری و آسیب شناسی و چاره‌جویی مشکلات موجود روز در ایران و جهان هرساله با همکاری و مشارکت حوزه هنری و سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار می‌شود.

رییس حوزه هنری کردستان گفت: جاهلیت مدرن، حقوق بشرآمریکایی، استکبارستیزی، جهاد، مقاومت، اتحاد و سبک زندگی ایرانی اسلامی از موضوعات این جشنواره در نظر گرفته شده است.

به گفته او: ایجاد فضای مناسب رقابتی میان هنرمندان، ایجاد انگیزه و تقدیر از هنرمندان، ارتقا فرهنگ عمومی و تغییر نگرش در این خصوص، آشنایی مخاطبان با سیاست‌های سلطه طلبانه و خارج از چارچوب‌های بین المللی کشور آمریکا از جمله اهداف این جشنواره است.

مرادی معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی ناشی از نفوذ فرهنگ بیگانه و تبلور آن در آثار هنری را از دیگر اهداف این دوره از جشنواره اعلام کرد.

به تصویر کشیدن جاهلیت مدرن

رییس سازمان بسیج هنرمندان کردستان نیز در این نشست با اشاره به توانمندی‌های هنری کارتونیست‌های کشور گفت: این جشنواره در پنجمین دوره خود تلاش دارد بتواند با زبان هنر و نقش‌آفرینی هنرمندان به اهداف مورد نظر خود که همانا، جاهلیت مدرن و حقوق بشر آمریکایی، استکبارستیزی و جهاد همه جانبه جبهه مقاومت و اتحاد آزادی خواهان دنیا در برابر جبهه استکبار است را به تصویر بکشد.

عباس داوودنیا به شرایط شرکت در جشنواره اشاره کرد و گفت: هر متقاضی می‌تواند حداکثر پنج اثر را در هر بخش از طریق ایمیل به پست الکترونیکی جشنواره به آدرس kurdistancartoon@gmail.com ارسال کند، ضمن اینکه آثار باید با فرمت jpg و رزولوشن (وضوح) dpi ۳۰۰ و در حجم کمتر از چهار مگابایت ارسال شود.

او گفت: ارسال نام و نام‌خانوادگی، آدرس پستی، آدرس ایمیل، تلفن، عکس و سوابق کاری در قالب فایل word توسط هنرمند الزامی است.

رییس سازمان بسیج هنرمندان کردستان گفت: به هنرمندانی که آثارشان در کاتالوگ چاپ شود نسخه‌ای از آن اهدا شده و آثارشان در زمان برگزاری نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

داوودنیا با اشاره به گاه‌شمار جشنواره گفت: ۲۴ بهمن آخرین مهلت ارسال آثار خواهد بود و این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد، ضمن اینکه چاپ نمایشگاهی تمام آثار برعهده برگزارکننده است و ستاد برگزاری جشنواره مجاز است آثار انتخاب شده را در امور انتشاراتی، تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی جشنواره مورد استفاده قرار دهد.

او گفت: نمایشگاه آثار برتر نیمه اول اسفند در شهر‌های سنندج، بیجار و سقز برگزار می‌شود و برگزیدگان همزمان با سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در مراسمی در سنندج معرفی و تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.