حمل مشعل المپیک زمستانی ۲۰۲۲ توسط رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به همراه رئیس کمیته بین المللی المپیک در مراسم حمل مشعل المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - امروز در آستانه آغاز بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، مراسم حمل مشعل المپیک با حضور روسای نهاد‌های برجسته جهانی انجام شد.
مشعل این بازی‌ها امروز توسط عبدالله شهید، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت به سمت محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ حمل شد.

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC)، قهرمان المپیک در رشته شمشیربازی، پس از دریافت مشعل از دست ژانگ هونگ، عضو چینی کمیته بین المللی المپیک و قهرمان المپیک در اسکیت سرعت، آن را به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد رساند.

"شهید" پس از حمل مشعل، کار سازمان ملل را با نقش IOC و بازی‌های المپیک در گسترش صلح مقایسه کرد.

او گفت: «بازی‌های المپیک نشان‌دهنده اوج انسانیت است و بهترین بازی‌هایی است که در آن ورزشکاران گرد هم می‌آیند تا با مهربانی رقابت کنند، پیروزی را با فروتنی و شکست را با مهربانی بپذیرند. مشعل المپیک نماد بردباری، همبستگی و امید است. این افتخار را داشتم که در بازی‌های المپیک زمستانی در مراسم مشعل المپیک شرکت کنم. من از همه می‌خواهم که برای پاسداشت آرمان‌های المپیک دوستی، احترام و تعالی دور هم جمع شوند.»
باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، هم گفت: «همانطور که رئیس مجمع عمومی بیان کرد، مشعل المپیک و شعله المپیک نماد صلح و تفاهم است. به همین دلیل است که احساسات بسیاری را به وجود می‌آورد.»


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار