۱۳ تیم پزشکی تخصصی به مناطق محروم کردستان اعزام می‌شود

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۳ تیم پزشکی تخصصی در ۱۳ روستای محروم استان، خدمات تخصصی درمانی و دارویی ارائه می دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - سرهنگ خلیل جوزی گفت: از این تعداد سه تیم به روستاهای سنندج اختصاص دارد که اولین گروه روز پنجشنبه در روستای قار به روستاییان خدمات تخصصی ارائه داد.

 رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان با بیان اینکه هر تیم متشکل از پزشکان متخصص داخلی، زنان، کودکان، تغذیه، روانپزشکی و خدمات دارویی رایگان است، گفت: اعتبار هر تیم برای ارائه خدمات حدود ۷۰ میلیون ریال است که مدت فعالیت آنها در طول دهه مبارک فجر و برای هر تیم یک روز در نظر گرفته شده است.

او به برپایی ۹ ایستگاه سلامت در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در این ایستگاه ها خدمات سنجش سلامت شامل کنترل قند و فشار خون ارائه می شود.

سرهنگ جوزی به تداوم طرح شهید سلیمانی در استان اشاره کرد و می گوید: در این طرح ۴۹ پایگاه در زمینه شناسایی و غربالگری بیماران مبتلا در استان فعالیت دارد.

 رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان گفت: ۴۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهروندان علیه کرونا هم در استان فعالیت دارد که با توجه به شیوع سویه جدید کرونا، فعالیت این مراکز تشدید شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.