ادعای رسانه های اوکراینی

اعزام ۱۰ هزار سرباز روس به کریمه در واکنش به افزایش نیرو‌های ناتو در شرق اروپا

رسانه‌های اوکراینی ادعا کردند طی دو هفته گذشته روسیه ۱۰ هزار سرباز به کریمه اعزام کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - اوکراین ادعا کرده است طی دو هفته گذشته روسیه ۱۰ هزار سرباز به شبه جزیره کریمه اعزام کرده که موجب نگرانی این کشور شده است.

شبکه العربیه گزارش داد در همین راستا پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن نزدیک به سه هزار نظامی آمریکایی را به رومانی و لهستان می‌فرستد تا متحدان ناتو را در اروپای شرقی در مواجهه با تهدید ادعایی روسیه، تقویت کند.

گمانه زنی ها حاکی از آن است که اعزام نیرو‌های روسی به شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ با یک همه پرسی از اوکراین جدا شده و به روسیه ملحق شد، در واکنش به همین اقدامات آمریکا و ناتو است.

مسکو حضور نظامی خود در کریمه را با نیرو‌های دریایی مستقر در دریا‌های سیاه و آزوف تقویت کرده است. این منطقه آبی کوچکی که در سال‌های اخیر نیرو‌های اوکراینی و روسیه مکرراً در اطراف آن درگیر شده اند یکی از محل‌های مورد نظر روسیه برای افزایش حضور نظامی است.

برخی از کارشناسان اعلام کردند روسیه علاوه بر افزایش نیرو‌های رزمی خود زیرساخت‌های لجستیک مانند بیمارستان صحرایی، واحد‌های ارتباطی، نیروی هوایی و نیروی خدماتی نیز به این مناطق اعزام کرده است.

چندی است که نشانه‌هایی مبنی بر اینکه آمریکا و ناتو با توجه به پیامد‌های سنگینی که فتنه انگیزی در اوکراین برای امنیت اروپا و جهان خواهد داشت، واقع بین شده و دیپلماسی را انتخاب کردند. در همین راستا رئیس‌جمهور و صدراعظم آلمان اعلام کردند با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار خواهند داشت. با این حال، روسیه می‌گوید آمریکا و ناتو به مهمترین دغدغه اش مبنی بر عدم توسعه پیمان آتلانتیک شمالی به سمت شرق، پاسخی نداده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار