جشنواره هدایای فرهنگی «جایزه فیروزه» استان سمنان با معرفی برگزیدگان پایان یافت

آیین پایانی نخستین جشنواره هدایای فرهنگی «جایزه فیروزه» استان سمنان همزمان با هفتمین دوره ملی این جشنواره با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان - بر اساس انتخاب هیات داوران نخستین جشنواره هدایای فرهنگی «جایزه فیروزه» (سفال و سرامیک کاربردی) استان سمنان، فتح‌الله زیارتی، ماشاالله عمید و هانیه دَوَلو به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین از آثار محمدعلی معافی، محمدصدیق لطفی و مهدی شوقیان وصال نیز تقدیر شد.

محمدمهدی قان بیگی، احسان آرمان و حمیدرضا ناظمیان داوران این جشنواره بودند.

۷۵ اثر به دبیرخانه جایزه فیروزه فرستاده شد

ابوالفضل دلارام مسئول دبیرخانه شهر خلاق سفال و سرامیک سمنان روز شنبه در آیین پایانی این جشنواره در سالن حکیم الهی واقع در مجتمع فرهنگی و هنری کومش این شهر ابراز داشت: این جشنواره با هدف حمایت از هدایا و کالا‌های فرهنگی به جز کتاب در سراسر کشور و در هر استان با موضوع منحصر به آن برگزار شد.

با توجه به اینکه استان سمنان ظرفیت بالایی در زمینه سفال دارد، موضوع جشنواره «جایزه فیروزه» در این استان سفال و سرامیک انتخاب شد.

 ۷۵ اثر در سامانه این جشنواره ثبت شد که در مرحل اول داوری ۱۳ اثر و در مرحله دوم داوری ۶ اثر با مشاهده اصل آثار انتخاب شد که از این تعداد، سه اثر عناوین اول تا سوم را کسب کرد و سه اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

چهاردهمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی فجر نیز بعد از ۲ سال تعطیلی، امسال در رشته‌های مختلف برگزار شد که از استان سمنان، اثر مهدی پازوکی در رشته نقاشی به این جشنواره راه یافت.

همچنین در رشته سرامیک از ۲۰ اثر راه یافته به چهاردهمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی فجر، ۲ اثر از سمنان است که شامل آثار زیارتی و دولو می‌شود.

در رشته مجسمه‌سازی اثر ایمان یزدان‌پژوه، در رشته خوشنویسی اثر سیدمهدی طاهری و در رشته عکاسی نیز اثر علی ابک از سمنان به جشنواره ملی هنر‌های تجسمی فجر راه یافت.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.