انتقاد رهبر حزب وطن ترکیه از تحویل پهپاد‌های بیرقدار به اوکراین

دبیرکل حزب وطن ترکیه تحویل هواپیما‌های بدون سرنشین بیرقدار از سوی کشورش به اوکراین را اشتباه بزرگی دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان - دوغو پرینچک عرضه پهپاد‌های بیرقدار به اوکراین را اقدام اشتباهی توصیف کرد و گفت: حزب ما این را بار‌ها اعلام کرده است، زیرا که این سلاح‌ها در نهایت نه تنها علیه روسیه بلکه علیه آنکارا استفاده خواهد شد.

به گزارش آر تی، وزارت دفاع اوکراین و شرکت ترکیه‌ای «بایکار» پیش از این تفاهم‌نامه‌ای در خصوص ساخت مرکز مشترک نگهداری و نوسازی هواپیما‌های بدون سرنشین در نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین امضا کردند.

شایان ذکر است که از سال ۲۰۱۴، کشور‌های ناتو به رهبری آمریکا، کی‎یف را مجهز به تسلیحات و ارتش این کشور را آموزش می‌دهند که مستقیماً توافقات مینسک را نقض می‌کند و بر توافق دونباس تاثیر منفی می‌گذارد.

در همین رابطه لازم به ذکر است علاوه بر آمریکایی ها، انگلیس، کانادا، فرانسه، لهستان، ترکیه، لیتوانی، جمهوری چک، بلغارستان، رومانی و استونی در تحویل میلیارد‌ها دلار سلاح به اوکراین مشارکت دارند.

واشنگتن اوکراین را مجهز به سیستم‌های موشکی ضد تانک جاولین، قایق‌های گشت زنی، تفنگ‌های تک تیرانداز کرده و کی‌یف همچنین ایستگاه‌های رادار و نارنجک انداز‌های ضد تانک را از انگلیس و هواپیما‌های تهاجمی بیرقدار TB۲ را از ترکیه تامین می‌کند.

کی یف و لندن همچنین تفاهم نامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن تصمیم به طراحی و ساخت مشترک کشتی‌های جنگی در اراضی دو کشور و ساخت دو پایگاه برای نیروی دریایی اوکراین گرفته شد.

روسیه به طور مداوم هرگونه طرح برای حمله به اوکراین را رد کرده و گفته است که حق دارد نیرو‌ها را در داخل خاک خود منتقل کند. مسکو همچنین حضور فزاینده ناتو در شرق اروپا را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند.

طی ماه‌های گذشته و پس از اینکه روسیه از سوی ناتو و اوکراین متهم به استقرار نیرو در نزدیکی مرز و آماده شدن برای تهاجم شد، وضعیت در اطراف این کشور بدتر شده است. با این حال، تعدادی از کشور‌های غربی از جمله آمریکا، تدارکات نظامی به اوکراین را در این زمینه افزایش دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار