تل آویو دستور پیگرد علیه سه شرکت لبنانی را صادر کرد

رژیم صهیونیستی دستور پیگرد علیه سه شرکت لبنانی را با این بهانه که حزب الله را حمایت نظامی می‌کنند، صادر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت جنگ رژیم صهیونیستی دیروز یکشنبه اعلام کرد بنی گانتس وزیر جنگ این رژیم، دستور پیگرد علیه سه شرکت لبنانی را با این بهانه که تجهیزات مورد استفاده در پروژه موشکی حزب الله را در اختیار این گروه لبنانی قرار می‌دهند، صادر کرده است.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، سه شرکت طوفالی، موبِید و برکت (Toufali, Moubayed and Barakat) اقدام به مبادله ماشین‌آلات، روغن‌ها و سیستم‌های تهویه مورد نیاز برای خطوط تولید حزب‌الله و به ویژه برنامه موشکی این گروه می‌کنند.

به گزارش نشریه جوئیش سیندیکت، صدور دستور پیگرد -که دومین دستور از این دست طی ماه‌های اخیر محسوب می‌شود- بخشی از تلاش وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای اعمال فشار بر برنامه موشکی حزب‌الله محسوب و سبب می‌شود این شرکت‌ها در فهرست سیاه بازار‌های مالی جهان قرار گیرند.

گانتس در بیانیه‌ای ادعا کرد: «حزب الله به جای کمک به شهروندان لبنانی، همچنان شهروندان لبنان و کل این کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد و سبب بروز هرج و مرج می‌شود.»

در این بیانیه همچنین ادعا شده است حزب الله با حمایت ایران سبب تضعیف تلاش‌ها برای برقراری ثبات در لبنان می‌شود. اسرائیل همچنان به برقراری تماس با مردم لبنان و ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور ادامه خواهد داد و در عین حال سبب تضعیف تلاش‌ها در زمینه تولید تسلیحات پیشرفته‌ای می‌شود که شهروندان این کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا سال گذشته تحریم‌هایی علیه «شبکه تأمین مالی حزب‌الله لبنان» شامل ۳ فرد و ۱۰ شرکت اعمال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار